پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله علی اصغر دستغیب

حوزه /تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار داشت: در عصر کنونی حوادث جهان اسلام توسط هنر شعر و هنرمندی شاعران، برای مردم جهان، شفاف سازی و شناخته می شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» از شیراز حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب، عصر امروز در گردهمایی شاعران پارسی سخن و استادان برتر فرهنگ و ادب کشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اظهارداشت: با استفاده از هنر شعر،  واقعیت ها و حوادث جاری جهان به مردم ارائه می شود که با این روش واقعیت ها به صورت دلنشین در اختیار عموم مردم و مخاطبان قرار می گیرد.

 وی  بابیان اینکه شعر یکی از ابزارهای موثر برای انتقال حوادث و رخدادها به نسل های آینده است افزود: یکی از دلایل ماندگاری شعر، همراهی با مردم و وقایع زمانه است که شاعران هر عصر در هرحادثه ای اثری را خلق می کنند که موجب ماندگاری آن اثر در تاریخ می شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)  گفت: شعر و شاعران آیینی کشور ما نیز در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با خلق آثار فاخر، نقش تاثیرگذاری داشتند به طوری که هدایت گر مردم به سمت سعادت و کمال بودند.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه باید هنر را به خدمت دین در آوریم  اضافه کرد: شعر آیینی و رسالت شاعران آیینی از عوامل مهم ماندگاری حادثه عظیم عاشورا و کربلا بود که با سروده ها و تولید آثار ارزشمند،  این حادثه عظیم بشری به نسل های امروز منتقل و جاودانه شد.

وی بیان داشت: امروز نیز شعرهای آیینی و انقلابی نقش مهمی در سرنوشت کشور دارند و کمک کننده در بسیاری از امور کشور و تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستند.

آیت الله دستغیب با اشاره به جنایت آل سعود در پی شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر عنوان داشت: در پی شهادت این مجاهد در راه خدا، هنرمندان و شاعران ما با سروده های خود ابعاد این جنایت را بر مردم جهان آشکار کرده و آن را محکوم کردند.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در پایان با اشاره به راه اندازی انجمن شعر آستان مهر در حرم مطهر شاهچراغ(ع) افزود: آستان مقدس با راه اندازی انجمن شعر آستان مهر، حضور شاعران آیینی و انقلابی را در این حرم مطهر پایه گذاری کرده است که در این زمینه نیازمند همت، همراهی و مساعدت شاعران استان و کشور هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha