جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
تصاویر/ همایش ملی فقه و هنر

حوزه/ تاکنون از میان ۳هزارو ۷۰۰ نفر هنرجو در مدرسه اسلامی هنر، بیش از چهل نفر از آنان به درجه استادی نائل‌آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»حجت‌الاسلام حسین نواب امروز در همایش ملی «فقه و هنر» با بیان اینکه کارکردها و کج کاری‌های هنر به‌عنوان یکی از شئون زندگی انسان، قابل‌مطالعه و بررسی است گفت: دنیای غرب بامطالعه دقیق توانسته از کارکردهای هنر، موافق اهداف خود بهره‌برداری کند.

وی با بیان این که ما به علت عدم شناخت نتوانستیم از تمام کارکردهای هنر استفاده کنیم بیان داشت: به دلیل عدم شناخت هنر، بیش از آنکه برای ما فرصتی باشد به تهدید تبدیل ‌شده و بخشی از این تبدل به دلیل عدم آشنایی با مسائل نظری هنر است.

وی افزود: تا زمانی که مسائل فقهی هنر را حل نکرده باشیم و در گامی بالاتر پشتوانه‌های نظری فقه هنر شفاف نباشد، نمی‌توانیم از هنر به‌عنوان فرصتی برای حل مشکلات دینی و اخلاقی جامعه سودجوییم.

رئیس مدرسه اسلامی هنر با تأکید بر عدم شناخت هنر اظهار داشت: تا آن زمان که احاطه به فقه هنر، حکمت هنر، فلسفه هنر، جامعه‌شناسی هنر و روانشناسی هنر نداشته باشیم نمی‌توانیم به هنر به‌مثابه یک فرصت نگاه کنیم و این عدم آشنایی هنر را همچون تهدیدی در مقابل چشمان ما به نمایش درمی‌آورد.

حجت الاسلام نواب در ارتباط با فعالیت‌های مدرسه اسلامی بیان داشت: تلاش داشته‌ایم در این یازده سال در حد وسیع با بررسی مسائل نظری هنر خصوصاً نسبت دین و هنر، گامی اساسی برای حل این مشکلات برداریم و امید داریم این مطالعات نظام‌مند مسائل نظری هنر اعم از فقه هنر، حکمت هنر و فلسفه هنر می‌تواند تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری هدفمند را تسهیل کند.

وی در ادامه گفت: در بخش آموزش عالی، برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در رشته مختلف نظری هنر را در کارنامه خود دارد و تاکنون از میان3 هزارو 700هنرجو، بیش از چهل نفر از هنرآموزان و هنر پژوهان این مدرسه به درجه استادی نائل‌آمده‌اند.

رئیس مدرسه اسلامی هنر در ارتباط با اقدامات پژوهشی این مدرسه اظهار داشت: برگزاری چندین همایش و نشست علمی در موضوع قرآن کریم و هنر، قرآن و سینما، نسبت دین و هنر و.. از اقدامات این مدرسه بوده است و چندین پروژه علمی از قبیل دانشنامه هنر در قرآن و سنت، تک‌نگاری‌ها درباره هنر دینی و... ازجمله فعالیت‌های پژوهشی ماست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رکنی IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۳
    0 0
    این عکس سید محمد حسین نواب نیست.