یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد باقر برقراری - حوزه کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه شهرستان سنقر، خودسازی و تهذیب را از عوامل مهم تربیت طلاب انقلابی خواند و گفت: اگر طلاب خود را مجهز به سلاح ایمان و علم نکنند، قطعاً از هدایت جامعه ناتوان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه شهرستان سنقر به مناسبت فرارسیدن دهه فجر، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران امام خامنه‌ای کرمانشاه، با تشریح مجاهدت های بنیانگذار انقلاب اسلامی،  گفت: امام خمینی(ره) بنای بیداری مردم را نهاد و با تمام قوا در راستای ساقط کردن رژیم پهلوی تلاش کرد.

وی، شکل گیری انقلاب اسلامی را حماسه ای عاشورایی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی برگ زرینی از کارنامه مجاهدت های مردمی با بصیرتی اسد که به تأسی از روحانیت بصیر دست بیگانگان را از ایران اسلامی کوتاه کردند.

وی در ادامه با اشاره به نقش حوزه های علمیه در شکل گیری انقلاب اسلامی، افزود: روحانیت و حوزه های علمیه همواره هجمه های دشمنان داخلی و خارجی را که به سمت مردم نشانه رفته اند را دفع و خنثی کرده اند، لذا وجود علما و روحانیون برکات و عنایت خداوند متعال برای جوامع اسلامی هستند.

امام جمعه شهرستان سنقر ادامه داد: خداوند متعال انسان را همواره در مسیر سعادت قرار داده و این انسان است که دعوت الهی را لبیک می گوید تا به رشد و سعادت برسد.

حجت الاسلام برقراری یادآور شد: برای دستیابی به رشد و تعالی باید فرمایشات و رهنمودهای ائمه اطهار(علیهم السلام) را درک و لمس کرد تا بتوانیم از فیوضات و توفیقات الهی بهره مند شده و نور علم و تقوا را در وجود خود نهادینه کنیم.

وی، پوشیدن لباس مقدس روحانیت را افتخاری برای طلاب برشمرد و عنوان داشت: مبلغان دین همان‌طور که افتخار شاگردی مکتب امام صادق (ع) و امام محمد باقر (ع) را دارند با اشاعه دین و ترویج احکام الهی نقشی مهمی را در حفظ اسلام ایفا می کنند.

امام جمعه شهرستان سنقر در ادامه افزود: خودسازی و تهذیب از عوامل مهم در تربیت طلاب مستعد و انقلابی است و این موارد مقدمه ای برای هدایت جامعه نیز می باشد، چرا اگر طلاب خود را مجهز به سلاح ایمان و علم نکنند، قطعأ از هدایت جامعه ناتوان خواهند بود.

وی، لازمه فهمیدن و درک علوم الهی را سکوت محض دانست و بیان داشت: حفظ مفاهیم و عمل به علوم الهی و اسلامی مقدمات رشد و پیشرفت طلاب را فراهم می آورد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) شرط دخالت و ورود علما و روحانیون را در عرصه های سیاسی، مجهز شدن به سلاح علم و زینت به تقوا می دانستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در جمع فرماندهان و دریادلان سپاه پاسداران، اظهار داشت: رهبر انقلاب از عکس العمل به موقع و به جا دریادلان در راستای حفظ حریم ایران اسلامی تشکر و قدردانی کرد لذا طلاب و روحانیون نیز به تأسی از حافظان انقلاب بامزین کردن خود به سلاح تقوا و علم، اسلام ناب محمدی(ص) را در جهان اشاعه و ترویج دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha