شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصویری آرشیوی از پلیس اسپانیا در حین عملیات ضد تروریستی در استان ملیله

حوزه / اسپانیا و مراکش در عملیاتی مشترک چهار مظنون را به اتهام تلاش برای جذب نیرو برای گروه تروریستی داعش برای اجرای حملات در سوریه و عراق و یا در اسپانیا و مراکش بازداشت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از پرس تی وی، وزارت کشور اسپانیا سه شنبه (4 اسفند) گزارش داد در عملیاتی مشترک سه اسپانیایی  در شهر  سِئوتا در شمال قاره  آفریقا در جنوب تنگه جبل‌الطارق (شهری بُرون‌بوم و خودمختار متعلق‌ به اسپانیا) و یک مراکشی در ناظور در شمال شرق اسپانیا بازداشت شدند.

پلیس اسپانیا در سال 2015 ، 102 نفر را به اتهام ارتباط با داعش بازداشت کرده که این آمار در مقایسه با سال 2014 میلادی دو برابر شده است. اسپانیا پس از حملات  تروریستی در پاریس تدابیر امنیتی خود را شدت بخشیده است.

هزاران تن از اتباع خارجی از کشورهای مختلفِ جهان به تروریست‌های داعش پیوسته‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل اکتبر 2014 با انتشار گزارشی از سفر 15 هزار تن از اتباع خارجی به عراق و سوریه برای پیوستن به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی خبر داد.

مرکز ملی مبارزه با تروریسم امریکا نیز چند ماه پیش از عزیمت 20 هزار نفر از اقصی نقاط جهان از جمله امریکا با هدف پیوستن به داعش و سایر گروه‌های افراطی به سوریه خبر داد.

این مرکز افزود ستیزه‌جویان خارجی از بیش از 90 کشور، از جمله دست‌کم 3 هزار و 400 نفر از کشورهای غربی، و بیش از 150 نفر از امریکا برای پیوستن به داعش عازم سوریه شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha