شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ استاد برجسته اخلاق گفت: در وصف حضرت زهرا(س) همین حدیث قدسی «يـا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما» بس است.

آیت الله محمد علی ناصری در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان به مناسبت ایام شهادت فاطمیه، پیرامون فضایل یگانه بانوی بزرگ عالم بشریت اظهار کرد: در وصف حضرت زهرا(س)  همین حدیث قدسی «يـا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما» بس است.

استاد اخلاق حوزه با بیان اینکه دراین حدیث قدسی خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) می فرماید، اگر تو نبودی من عالم وجود را ایجاد نمی کردم، و اگر حضرت علی(ع) نبود، توی پیامبر را خلق نمی کردم و اگر فاطمه زهرا(س) نبود هیچ یک از شما را نمی آفریدم، گفت: دراین حدیث ارزش حقیقی حضرت زهرا (س) مادر اهل بیت(ع) به خوبی بیان شده است .

وی در ادامه به ارزش والای پنج تن آل عبا اشاره کرد و  اذعان داشت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند "خداوند عرش و کرسی را از نور رسول الله(ص)، ملائکه را از نور حضرت علی(ع)، آسمان ها و زمین را از نور حضرت زهرا(س)، خورشید و ماه را از نور فرزندم حسن(ع) و از نور حسین(ع) بهشت را آفرید"، این یعنی  اهل بیت(ع) منشا وجود عالم و واسطه فیض الهی هستند.

آیت الله ناصری در ادامه پیامبر(ص) را نقطه کانونی نبوت و امیرالمومنین(ع) را محور ولایت و حضرت زهرا(س) را  نقطه مرکزی و کانونی عصمت خواند و گفت: پیامبر(ص) باید دارای ولایت باشد که وابسته به وجود نازنین امیرالمومنین(ع) است.

استاد اخلاق حوزه خاطرنشان کرد: اگر عصمتی نبود، ولایتی نبود و اگر ولایتی وجود نداشت، نبوتی نیز نبود، پس حدیث قدسی قدسی «يـا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما» این گونه تعبیر و معنا می شود.

آیت الله ناصری در پایان بر ضرورت استفاده از عمر و زندگانی  اشاره کرد و گفت: حیات  و خلقت انسان، سرمایه و فرصتی گران بها است که از سوی خداوند در اختیار انسان قرار داده شده تا بتواند برای آخرت خود توشه و زاد ذخیره کند، بنابراین نباید با غفلت و بی توجهی این فرصت را از دست بدهیم.

313/38

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha