پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 373413
۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
حضرت زهرا

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صدر خواجو اصفهان در بیان جامعیت زندگی این بانوی بزرگوار به حدیثی از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) فرمودند: «فوالله ... لا اغضبتنی ولاعصت لی امرا ولقد کنت انظر الیها فتنکشف عنی الهموم والاحزان/ سوگند به خدا که فاطمه (علیها السلام) هیچگاه مرا خشمگین نکرد و در هیچ کاری از من سرپیچی ننمود و من هرگاه به فاطمه (علیــــها السلام) نگاه می کردم، غـــم و اندوه از من زدوده می شد».

حجت الاسلام مهدی فرزین در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان به فضائل بانوی بزرگ اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: زبان از وصف این بانوی بزرگ که حدیث قدسی «لولاک لما خلقت افلاک» تنها به بخشی از ارزش وجودی ایشان اشاره کرده است، قاصر می باشد.

وی با اشاره به اینکه امام هادی(ع) به مقام و شأن حضرت زهرا(س) به خوبی اشاره کرده است، ابراز داشت: حضرت فرمودند: «ما حجت های خدا بر بندگان هستیم و جدّه ما حضرت فاطمه زهرا (علیهاالسلام) حجت بر ماست».

مدیر مدرسه علمیه صدر خواجو اصفهان در بیان جامعیت زندگی این بانوی بزرگوار به حدیثی از حضرت علی (ع)  اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) فرمودند: «فوالله ... لا اغضبتنی ولاعصت لی امرا ولقد کنت انظر الیها فتنکشف عنی الهموم والاحزان/ سوگند به خدا که فاطمه (علیها السلام) هیچگاه مرا خشمگین نکرد و در هیچ کاری از من سرپیچی ننمود و من هرگاه به فاطمه (علیــــها السلام) نگاه می کردم، غـــم و اندوه از من زدوده می شد».

حجت الاسلام فرزین خاطرنشان ساخت: اگر به زندگی حضرت زهرا(س) به صورت کاربردی  نگاه کنیم، خواهیم دید که در شوهرداری، تربیت فرزند، دفاع از ولایت و امام زمان خود و همچنین حضور در صحنه دیگر اجتماع و ... بهترین بوده است.

وی به اسرار تسبیحات حضرت زهرا (ع) اشاره کرد و گفت: این تسبیحات در واقع از ارکان عرش الهی است و ثواب آن از هزار نماز مستحبی بیشتر است و در آن، انسان ها خداوند را به عظمت یاد می کنند که تمام خوبی های عالم از آن پروردگار است .

مدیر مدرسه علمیه صدر خواجو اصفهان افزود: اذکار الله اکبر، سبحان الله و الحمدالله اساس توحید، پرستش و معرفت خداوند می باشد.

حجت الاسلام فرزین در پایان با اشاره به ذکر سبحان الله در تسبیحات حضرت زهرا(س)، تصریح کرد: این ذکر  تقدیس خداوند متعال را وصف می کند که حضرت حق را از هر نقصی دور می سازد؛ لذا ثواب این تسبیحات بعد از نماز از هزار نماز مستحبی بالاتر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha