یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حضرت زهرا

حوزه/حضرت زهرا(س) مظهر صفات حق هستند، لذا محبت به ایشان به منزله محبت به پروردگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ساری، خانم پورمهدی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران عصمتیه بابل در نشست "فاطمه شناسی" این مدرسه  با  اشاره به آیه « قُل لا أسئلکم اَجراً اِلّا المودة فی القربی» بیان کرد: محبت جذبه و کشش درونی است که محبّ را به سوی محبوب کشانده و با زیبائی هایی که در او جلوه گر می باشد، محبّ را جذب می کند؛ همچنین محبت به حق در نهاد تمام مخلوقات هستی نهاده شده و بنا بر آیه 23 سوره شوری « الی اللهِ تَصیرُ الأمور »، همه محبیّن به خاطر عشق به محبوب به سوی او در حرکتند.

وی افزود: رفتار، گفتار، سکوت، فریاد و تمام شوون زندگی حضرت زهرا(س) با عنایت الهی و تلاش ایشان به مرحله ای رسیده که حضرت، مظهر صفات حق هستند، لذا محبت به حضرت فاطمه(س) به منزله محبت به پروردگار می باشد.

پورمهدی ادامه داد: پیروی از حضرت فاطمه (س) به معنای محبت و اطاعت از رسول الله(ص) است که خشنودی خداوند را به دنبال خواهد داشت؛ همچنین بنا بر این روایت  پیامبر(ص)« فاطمةُ بضعةُ مِنّی فَمَن أغضَبها أغضبنی»، غضب و دشمنی با این بانوی نمونه اسلام، به منزله خشم رسول الله(ص) و غضب خدا می باشد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه عصمتیه بابل در پایان  خاطر نشان کرد: محبت به حضرت زهرا (س) آثاری را به دنبال دارد  که در هنگام مرگ، ورود به قبر، سنجش اعمال و برانگیخته شدن از قبر، گذر از پل صراط، محاسبه اعمال و ....برای محبین سودمند خواهد بود و همسایگی حضرت رسول خدا (ص) در بهشت، همچنین بهره مندی از ثواب دنیا، ریزش گناهان، ثبات ایمان و محبوبیت نزد خدا، نیل به برترین عبادت، کسب حکمت و ... را به همراه خواهد داشت.

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha