جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ اختتامیه همایش «امامت از منظر حضرت فاطمه زهرا(س)»

حوزه/ متاسفانه قدر کتاب «عبقات الانوار» مخفی مانده است، زیرا این موسوعه عظیم با منهج بسیار حکیمانه خود تمام اقدامات حضرت زهرا(س) را در این زمینه بازتاب داده و استراتژی حضرت در زمینه مبارزه با دشمنان را بیان کرده است که پژوهشگران حوزوی باید مطالعات بیشتری در این زمینه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدی اسفندیاری در همایش «امامت از منظر حضرت فاطمه زهرا(س)»‌که در بنیاد امامت قم برگزارشد گفت: برنامه اصلی جبهه نفاق باید تحلیل شود، زیرا این جبهه از مکه به همراه مسلمانان در کنار پیامبر(ص) بودند.

پژوهشگر عرصه امامت بیان کرد: برنامه آنها صرفا برای ایجاد یک شکاف کوچک نبود، بلکه برای ایجاد ضربات بسیار مهلک و بزرگ به بدنه اسلام بود و پیش از رحلت پیامبر عصمت پیامبر را نیز مورد هدف قراردادند.

وی افزود: دین کامل الهی و دین مرضی بنابه باور صحیح اسلامی تنها در سایه امام حق استحصال می شود، یعنی اگر رهبر الهی را از دین حذف کنیم دیگر دینی وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام اسفندیاری خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که اگر سه ماهه رحلت پیامبر تا شهادت را از تاریخ حذف کنیم، چه اتفاقی می افتاد و چرا معاندین به دنبال حذف این دوره تاریخی هستند؛ در این زمینه اقدامات بسیاری انجام شد که این دوره تاریخی از این دوره حذف شود.

وی اظهارکرد: ضربه بزرگ حضرت زهرا(س) به مخالفان ، خطبه های  دشمن شکن بود؛ حضرت در برخورد خاص خود با افرادی که این خلافت را غصب کردند به همه نشان دادند که چه موضعی در مقابل آنها داشتند.

پژوهشگر برتر این همایش گفت: حضرت زهرا(س) در آن برهه زمانی رسالت بسیار عظیمی به عهده گرفتند و این دردها را تحمل کردند تا اساس این خلافت خودساخته را بهم بریزد.

پژوهشگر عرصه امامت بیان کرد: این مردم کسانی بودند که بذر دین هنوز در جان های آنها رسوخ نکرده بود و حتی امکان داشت که مردم دوباره به سمت بت پرستی بروند و همین مساله نیز باعث شد که حضرت علی(ع) دست به شمشیر نبرند.

وی افزود: اما از مهمترین دلایل این دشمنی ها، کینه ای بود که این منافقین از امام علی(ع) به دل داشتند، ولی حضرت زهرا(س) خود را سپر کردند تا امام(ره)  حفظ شود و دین خدا از بین نرود.

حجت الاسلام اسفندیاری خاطرنشان کرد: متاسفانه قدر کتاب «عبقات الانوار» مخفی مانده است زیرا این موسوعه عظیم با منهج بسیار حکیمانه خود تمام اقدامات حضرت زهرا(س) را در این زمینه بازتاب داده و استراتژی حضرت در زمینه مبارزه با مخالفان  را بیان کرده است که پژوهشگران حوزوی باید مطالعات بیشتری در این زمینه داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha