چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین متقی نیاامام جمعه موقت خرم‌آباد:

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قاسم متقی نیا، با تأکید بر این که مردم در تعیین سرنوشت خود باید به انتخابی اصلح و کارآمد بیاندیشند، تأکید کرد: توجه به سوابق کاندیداها از راه های انتخاب اصلح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین متقی نیا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم‌آباد، با بیان این‌که انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است، گفت: انتخابات نماد تأثیرگذاری رأی مردم بر سرنوشت مملکت خویش است.

وی، انتخابات را نماد سازگاری دین با مردم‌سالاری توصیف و تصریح کرد: انتخابات و شرکت مردم در تعیین سرنوشت خود، برگرفته از آموزه‌های دینی و سرچشمه گرفته از تعالیم آسمانی اسلام است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد، با اشاره به اهمیت انتخابات خاطرنشان کرد: از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، انتخابات مسئوليتی تعطیل‌بردار نیست و وظیفه همه افراد واجدالشرایط، شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت نظام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین متقی نیا، با اشاره به سخنان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران، مبنی بر اینکه «هیچ عذری برای عدم شرکت در انتخابات پذیرفته نیست»، گفت: امام خمینی(ره) بنا به اهمیت انتخابات، شرکت مردم در این عرصه حساس را در همه زمان‌ها و دوره‌ها واجب قلمداد نموده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مردم در تعیین سرنوشت خود باید به انتخای اصلح و کارآمد بیاندیشند، اظهارداشت: از دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری انتخاب اصلح، انتخابی بر مبنای اسلام و مکتب قرآن است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد، مسئولیت‌پذیری را یکی از شاخصه‌های نماینده مجلس برشمرد و تصریح کرد: امام خمینی (ره) بارها فرموده‌اند که ویژگی فرد اصلح مسئولیت‌پذیری بر مبنای اسلام و قران است، اما علاوه بر این مهم،  توجه به قشر مستضعفین و محرومان و همچنین درک مشکلات آنان از دیگر ویژگی‌های فرد اصلح است.

حجت‌الاسلام والمسلمین متقی نیا، کارآمدی در انجام وظایف محوله را نیز از دیگر ویژگی‌های افراد اصلح برشمرد و تأکید کرد: توجه به سوابق اجرایی و مدیریتی کاندیداها از جمله دیگر ویژگی‌های انتخاب اصلح است.

وی با اشاره به اینکه مردمی بودن یکی از خصایص افراد اصلح برای انتخابات است، گفت: نامزدهای انتخاباتی باید چه قبل و چه بعد از موفقیت در انتخابات، افرادی مردم‌دار بوده و در هیچ شرایطی به دنبال منافع شخصی نباشند.

امام جمعه موقت خرم‌آباد در پایان، پاک دستی مالی در گذشته، حال و آینده نامزدهای انتخاباتی را نیز ازجمله دیگر ویژگی‌های افراد اصلح برای انتخاب خواند و تصریح کرد: آگاهی از مواد قانونی، قانون‌مداری و رعایت اخلاق قانونی در انتخابات هم از دیگر مواردی است که باید کاندیداهای اصلح به آن‌ها پایبند باشند، چراکه افرادی که به قانون بی‌توجه هستند، نمی‌توانند قانونگذاران خوبی برای مردم باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha