پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عبدالمحمود عبداللهی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی گفت: حضور در پای صندوق‌های رأی، عزت آفرین است، لذا حضور حداکثری مردم همراه با آگاهی و بصیرت، پشتوانه خوبی برای اقتدار نظام اسلامی خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالمحمود عبدالهی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به نزدیک شدن هفتم اسفندماه، با تأکید بر حضور حداکثری مردم و انتخاب نماینده اصلح، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر دین و حضور مردم بوده و مقبولیت در کنار مشروعیت زمینه‌ساز حاکمیت اسلامی است، به‌ نحوی‌ که حتی اگر معصوم(ع) هم قصد ایجاد حاکمیت اسلامی را داشته باشد، ولی پشتوانه مردمی نداشته باشد، ایجاد آن مشکل می باشد، پس مردم و پشتیبانی آن‌ها برای حفظ و تداوم انقلاب، امری ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنچه می‌تواند مانع رسیدن دشمن به اهداف خود باشد، هوشیاری و اعلام تبری و بیزاری از خط دهی های دشمن و کسانی که با تابلو و شعارهای همگرا با خطوط دشمن فعالیت می‌کنند، است.

وی، انتخابات را پشتوانه‌ای برای عزت و قدرت نظام دانست و بیان داشت: باید با دقت و بصیرت و توجه به شاخصه‌های امام و رهبری از آسیب‌های احتمالی آن جلوگیری کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالهی، به اصل 6 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: در جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ امور کشور باید متکی به آراء عمومی‏ باشد که این مهم از راه‏ انتخابات محقق می‌شود، لذا همان‌طور که انقلاب اسلامی ایران با حضور و همراهی مردم حاصل شد، تداوم آن نیز بر اساس احساس مسئولیت، حضور مردم و انتخاب فرد یا افراد اصلح خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، بابیان این‌که مجلس خبرگان به دلیل جایگاه والایش، قابل مقایسه با هیچ‌ یک از پارلمان‌های دنیا نیست، اذعان داشت: به هر نسبتی که حضور، همراهی و بیعت مردم بیشتر باشد، تبعا قدرت و اقتدار نظام و کشور ما در جهان بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضور در پای صندوق‌های رأی، عزت نظام را رقم می‌زند، بیان داشت: حضور حداکثری مردم همراه با آگاهی و بصیرت پشتوانه خوبی برای اقتدار نظام اسلامی خواهد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان بابیان این‌که مقام معظم رهبری، نقطه وحدت و انسجام ملت در طول سال‌های انقلاب هستند، گفت: ولی‌فقیه یکی از ارکان اصلی نظام است و اهمیت مجلس خبرگان از آن بابت است که اعضا مسئولیت انتخاب رهبری را به عهده‌دارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha