جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ امام جمعه قم گفت: مردم با توجه به تدین و اعتقادات دینی، در عین وجود مشکلات، همواره آبروی کشور و نظام اسلامی را حفظ می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد احسان و نیکوکاری قم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حماسه بزرگ هفتم اسفند ماه و حضور گسترده مردم در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از ویژگی های مردم ما این است که  مسائل را با هم خلط نمی کنند؛ این مردم با توجه به تدین و اعتقادات دینی، در عین وجود مشکلات، همواره آبروی کشور و نظام اسلامی را حفظ می نمایند.
تولیت آستان مقدس افزود: در برخی کشورها مردم یابرخی اصناف برای این که خدمات دریافت کنند یا به رفاهی دست یابند، دست به اعتصاب یا تظاهرات می زنند، ولی در کشور ما مردم چنین رفتاری نمی کنند. البته نه به این معنی که مشکلات نداشته باشند، بلکه بر اساس آموزه های دینی و ولایت مداری، آبروی کشور و نظام را لکه دار نمی کنند.
تولیت آستان مقدس ضمن تقدیر از برگزار کنندگان انتخابات هفتم اسفند ماه گفت: مردم همچون گذشته به تکلیف خود عمل کردند و با اطاعت از رهبری، در انتخابات به صورت گسترده ای شرکت کردند.


امام جمعه قم در ادامه با اشاره به آیه «وَأَمَّا السَّائِلَ فَلَا تَنْهَرْ»،  که  مطابق این آیه نباید سائل و نیازمند را ردّ کنیم. اظهارداشت: بر اساس آموزه های دینی، کمک به نیازمند، تنها از جنبه مادی نیست، مسئله ای که در آموزه های دینی، ممکن است در جامعه ما نسبت به آن غفلت شده باشد. مسئله کرامت است؛‌ زیرا کرامت تنها به معنی کمک مالی نیست، بلکه کمک به افراد برای شناسایی استعدادها و توانایی های آنها، کمک بزرگی است که با حفظ کرامتشان، انجام می دهیم.
تولیت آستان مقدس ادامه داد: کشف استعدادها و توانایی ها و گسترش روح مناعت طبع در تعالیم اسلامی فراوان دیده می شود. همچنین قرض دادن به جای صدقه دادن نیز بیشتر سفارش شده، چراکه کرامت افراد در این شرایط بیشتر حفظ می شود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درباره رسالت کمیته امداد برای کمک کردن به نیازمندان گفت: امروزه کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان چهره ای خیرخواه و محسن  از نظر مالی در نگاه مردم مشهور است؛ اما باید علاوه بر این وجهه، از این نظر هم نهادی برای هدایت مددجویان به سمت استفاده از توانایی ها و استعدادهایشان و خودکفایی آنها فعالیت می کند، شناخته شود.
وی با بیان این که در نظام اسلامی ظرفیت استفاده از حضور مردم برای انجام کارهای خیرخواهانه وجود دارد، گفت: در کشورهای غیر دینی، در عین وجود برخی اقدامات انسان دوستانه، ظرفیت آموزه های دینی در اختیار آنها نیست ولی در کشور ما که دارای نظامی محمدی، فاطمی، علوی و مهدوی است، چنین فعالیت هایی را می توان با سرعت بیشتری توسعه داد.
وی همچنین

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار، عبدالله جلالی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گزارشی از فعالیت های این نهاد در راستای مدد رسانی به نیازمندان در استان قم ارائه داد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha