پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علامه حلی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران، با اشاره به استقبال چشمگیر طلاب مدارس استان از جشنواره علامه حلی، از ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه استانی جشنواره، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، صبح امروز در جلسه شورای استانی جشنواره علامه حلی، با اشاره به استقبال چشمگیر طلاب مدارس علمیه مازندران از این جشنواره، گفت: ارسال بیش از هزار اثر به دبیرخانه استانی جشنواره، نشان دهنده علاقه طلاب به انجام فعالیت های پژوهشی است.

وی با بیان این که جشنواره استانی علامه حلی فرصتی برای تمرین نویسندگی و پژوهش برای طلاب مدارس علمیه فراهم کرد، افزود: این جشنواره می تواند فرصت مغتنمی برای شناسایی طلاب پژوهشگر و توانمند در این عرصه باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه ظرفیت های پژوهشی بالایی در مدارس علمیه استان نهفته است که باید شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: باید از توانمندی و ظرفیت بالای این طلاب در تقویت فعالیت های پژوهشی مدارس بهره گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که توسعه و رونق تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه نیازمند مقدمه است، خاطرنشان کرد: جشنواره استانی علامه حلی فرصت بسیار مناسبی برای رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ما امروز در مدارس علمیه نیازمند شناسایی و پرورش طلاب پژوهش گر هستیم، تصریح کرد: پژوهش در مدارس علمیه باید همانند مسائل تهذیبی و آموزشی به یک فرهنگ تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که پژوهش به عنوان یک علم نیازمند آموزش صحیح است، بیان داشت: به طور حتم با برنامه ریزی مناسب و هدفمند در مدارس علمیه و بهره گیری از ابزارها و ظرفیت های موجود می توان طلابی پژوهشگر تربیت کرد.

وی با تأکید براین که پژوهش رکن جدایی ناپذیر حوزه است و باید با شیوه ای هدفمند و اثربخش تقویت شود، تصریح کرد: فعالیت های آموزشی نیز در مدارس علمیه باید با محوریت پژوهش دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha