جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زنان بحرین

حوزه/ عضو جمعیت الوحدوی بحرین گفت: ما بر این باوریم که زنان نقش برجسته و بزرگی در استمرار انقلاب بحرین از پنج سال پیش تا کنون داشته اند و بانوان بحرین در تمام مراحل انقلاب در کنار مردان بوده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خانم لینا القصیر فعال جامعه مدنی و عضو جمعیت الوحدوی بحرین در گفتگو با یکی از پایگاه های بحرینی به بررسی آخرین وضعیت زنان زندانی بحرین و نقش بانوان در انقلاب بحرین پرداخت.

وی در معرفی جمعیت الوحدوی گفت: الوحدوی جمعیتی سیاسی و حقوقی است که به دفاع از حقوق شهروندان می پردازد و از آنجا که نظام بحرین، شماری از زنان انقلابی بحرین را بازداشت کرده، جمعیت الوحدوی با این زنان اعلام همبستگی کرد به ویژه با توجه به اینکه این بانوان خانه دار بوده و مسئول تربیت و مراقبت از خانواده و فرزندان خود هستند.

جهان باید از نقض حقوق زنان بحرینی مطلع شود

این عضو جمعیت الوحدوی گفت: ما پیگیری وضعیت بانوان زندانی بحرین را در اولویت فعالیت های جمعیت خود قرار داده ایم و دیدارها و نشست هایی را در راستای اعلام همبستگی با این زنان و اطلاع رسانی به جامعه جهانی در این زمینه برگزار می کنیم تا همگان از مظلومیت و درد و رنج این بانوان و خانواده های آنها آگاه شوند و ما بر این باوریم که این زنان به خاطر اظهار نظر و استفاده از حق آزادی بیان خود اکنون در زندان به سر می برند در حالی که باید در کنار فرزندان و خانواده خود باشند.

نقض حقوق زنان بحرینی ادامه دارد

وی ادامه داد: نقض حقوق زنان بحرین توسط آل خلیفه همچنان ادامه دارد و ما شاهد شهادت خانم بهیه العرادی توسط شلیک گلوله در ناحیه سر بودیم و در این زمینه خانم زینب الخواجه از فعالان حقوق بشر بحرین به همراه طفل شیرخوار خود زندانی شد و این در کنار زنانی است که مورد ضرب و جرح قرار گرفته و از کار خود برکنار شده و تابعیت بحرینی از آنها و خانواده آنها سلب شده است و تمام اینها نقض آشکار حقوق و کرامت زن بحرینی است که هیچ دین و عرف و قانونی آن را نمی پذیرد.

لینا القصیر در مورد نقش زنان در انقلاب بحرین نیز گفت: ما بر این باوریم که زنان نقش برجسته و بزرگی در استمرار انقلاب بحرین از پنج سال پیش تا کنون داشته اند و بانوان بحرین در تمام مراحل انقلاب در کنار مردان بوده اند و خواسته های قانونی خود را مطرح کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha