سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 377108
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
آیت الله سید محمدتقی مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی گفت: مسئولان و رهبران احزاب سیاسی باید راهی را که در آن با شکست مواجه شده اند تغییر دهند و به اشتباهات خود افتخار نکنند و برای یافتن راه حل مشکلات کشور و خروج از بحران با علما مشورت کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا در سخنرانی هفتگی خود از مسئولان و رهبران جناح های سیاسی خواست در تحقق اهدافی که به خاطر آن تحصن کرده اند جدی باشند و هم مردم و هم مسئولان به دنبال هدفی باشند که به خاطر آن تجمع و تحصن کرده اند.

این سخنان پس از آن صورت می گیرد که شماری از نمایندگان پارلمان دست از تحصن برداشته اند.

مسئولان در راه اصلاحات جدی باشند

ایشان افزود: اصلاحات در عراق نیازمند عدم توقف و عدم بازگشت است و سیاسیون باید به دنبال حل و فصل مشکلات کشور باشند و با جدیت و اراده محکم در راه اصلاح کشور گام بردارند.

این عالم عراقی خاطر نشان کرد: مسئولان و رهبران احزاب سیاسی باید راهی را که در آن با شکست مواجه شده اند تغییر دهند و به گناه و اشتباهات خود افتخار نکنند و برای یافتن راه حل مشکلات کشور و خروج از بحران با علما مشورت کنند.

از داعش غافل نشویم

ایشان افزود: هدف ما در این مرحله آزادسازی عراق از دست داعش است و این کار آسانی و ساده ای نیست، زیرا داعش بر مناطق گسترده ای در کشورهای مختلف تسلط یافته است و ما با دشمنی روبرو هستیم که در همه جا پراکنده شده و نمی توان آنها را از بین برد مگر در صورتی که همه در این جبهه متحد شوند.

اوضاع از زمان صدام بدتر نیست

آیت الله مدرسی خاطر نشان کرد: مسئولان و مردم عراق نباید گورهای دسته جمعی و درد و رنج نظام گذشته را فراموش کنند و بدانند که تجربه دموکراسی کنونی در عراق با تمام مشکلات خود به بدی نظام دیکتاتوری صدام نیست.

جنگ یمن به زیان همه است

ایشان در مورد مساله یمن نیز گفت: جنگ در یکن جنگی بیهوده و خود عامل بسیاری از مشکلات منطقه است و عربستان در این جنگ به اهداف خود نخواهد رسید و نخواهد توانست اراده مردم یمن را بشکند و ما همواره به همه طرف ها توصیه کرده ایم برای پایان دادن به این جنک به گفتگو و مذاکره روی بیاورند چراکه ادامه جنگ به زیان همه خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha