سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 377156
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
اعتکاف

حوزه/امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب از حضور بیش از ۲۵۰ طلبه معتکف در مساجد این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از کرمانشاه امام جمعه و مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) شهرستان سرپل ذهاب در جمع معتکفین و طلاب مسجد صاحب الزمان (عج) این شهرستان حضور یافت.

حجت الاسلام مجید صفدری اعتکاف را از لوازم تقرب به خداوند متعال دانست و بیان داشت: اعتکاف فرصت مناسبی برای تقویت ایمان، خودسازی و تزکیه نفس می باشد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت: فریضه اعتکاف، انقطاع از ظواهر دنیوی و پر کشیدن به سمت جلال و عظمت الهی می باشد، قطعأ حضور در جمع معتکفین بسترهای سعادت و رضایت الهی را فراهم می کند.

این استاد حوزه ادامه داد: حضور و توجه قلبی به خداوند متعال در ایام اعتکاف، از ضروریات است، روزه گرفتن، اخلاق نیک و پسندیده، ذکر و عبادت، برپایی و خلوت گزیدن با پروردگار موجب توجه و ارتباط قلبی با خداوند متعال می گردد.

وی خاطر نشان کرد: طلاب و مبلغان دین از ظرفیت های اعتکاف و حضور جوانان و نوجوانان در مساجد استفاده کرده و با برپایی حلقه های صالحین و جلسات اخلاقی، خلأ های دینی و اخلاقی را در آن ها به واسطه راهنمایی و مشاوره دینی برطرف نمایند.

حجت الاسلام صفدری حضور بیش از 250 طلبه معتکف در مساجد شهرستان سرپل ذهاب را موجب تقویت بنیه اعتقادی معتکفین این شهرستان دانست و بیان داشت: طلاب با استفاده از توانایی مدیریت و رهبری خود، مبانی دین و اسلام را برای معتکفین تبیین نمایند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha