جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشریه خلق

حوزه/ پنجاه و دومین شماره دو ماهنامه تربیتی، اخلاقی «خُلُق» (فروردین و اردیبهشت ۹۵) از سوی مؤسسه فرهنگی دارالهدی منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، نشریه «خُلُق» هر دو ماه یکبار در حوزه اخلاق و سیرۀ اهل بیت (ع) و مسایل تربیتی انتشار می یابد.

برخی از عناوین نشریه خُلُق عبارتند از: «جهاد با فقر»، «ایمان و عمل به مثابۀ راهبرد تربیتی در قرآن کریم»، «آمدنی است»، «تیشه بر ریشه»، «هم کلام خدا»، «فرزند آدم؛ مروری بر زندگانی و فضایل اخلاقی جناب زکریا بن آدم»، «قلب سلیم»، «کیمیای رحمت؛ بررسی برخی از راهکارهای جذب رحمت الهی»، «دستورالعملی اخلاقی از آیت الله محمد مؤمن شیرازی جزایری»، «در حفظ خدا»، «من و دست و دامان آل رسول (ص)»، «بازگشت؛ بررسی دلیل اجماع و عقل بر وجوب توبه»، «مهار اژدها»، پرچمدار اصلاح»، «اقبال الأعمال».

«روزی و روزی رسان» عنوان مطلبی است که به گفتاری از آیت الله ناصری می پردازد. وی در این موضوع عنوان می کنند: همه حیوانات دریایی، زمینی، هوایی صبح که می شود گرسنه از خانه بیرون می آیند و شب، سیر به خانه هایشان برمی گردند. اغلب هیچ چیز هم ذخیره نمی کنند و همۀ آن ها بر خدا توکل دارند. من و شما هم اگر این توکل را داشتیم، همین طور بودیم؛ اما توکل نداریم. رزق یک ماه، شش ماه، یک سال، دو سال، ده سالِ خود را ذخیره کرده ایم و باز هم می دویم که اضافه اش کنیم. چه خبر است آقا؟ برای چه کسی می خواهی؟ این همه که جمع کرده ای، آیا تا یک سال، دو سال دیگر زنده هستی که این ها را بخوری؟. این، به این دلیل است که ما توکل نداریم، اعتماد به خالق نداریم، خدا را به رزّاقیت نشناخته ایم؛ اگر شناخته بودیم مثل آن حیوانات بودیم... .

دو ماهنامه تربیتی، اخلاقی «خُلُق» در 72 صفحه و با قیمت 5000 تومان، منتشر شده است.

علاقه ‌مندان جهت تهیه دو ماهنامه تربیتی اخلاقی «خُلق» به نشانی: قم، خیابان معلم، انتهای کوچه 1، پلاک 159، مؤسسه فرهنگی دارالهدی، مراجعه نموده، یا با شماره 37737429-025 تماس حاصل فرمایند.

پایگاه اطلاع رسانی نشریه «خُلُق»: www.Bonyadhad.ir

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha