چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ نماینده بسیح مردمی عراق ( الحشد الشعبی ) گفت: اگر نبود سایه مقام معظم رهبری و رشادت های سردار رشید اسلام حج قاسم سلیمانی امروز عراقی وجود نداشت و امروز عراق مدیون جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام حسینی امشب در مراسم جشن میلاد مهدی صاحب الزمان (عج) در جمع حضور میلیونی نمازگزاران و مجاوران این مکان مقدس اظهارداشت:   سامرا به صورت 360 درجه در محاصره گروه های تکفیری بود و دو سوم عراق در دست گروه های تکفیری قرار داشت و امشب من به نمایندگی از ملت عراق در این مکان مقدس از رهبری معظم و ولی امر مسلمین جهان و همچین مجاهد وفادار ایشان حاج قاسم سلیمانی تشکر می کنم و از خداوند متعال طول عمر با برکت و صحت و سلامت ایشان را خواستارم.
نماینده بسیج مردمی عراق ادامه داد: ما در سامرا محاصره بودیم و همه چی را از دست داده بودیم که این فرمانده دلاور سپاه اسلام با تمام نیروهایش به کمک ما آمد و محاصره را شکست و اگر نبود حمایت رهبری و جمهوری اسلامی ایران به صراحت می گویم امروز عراقی وجود نداشت.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: اگر این برادری ها و رشادت ها نبود امروز عراق چیزی نداشت و سامرا، کربلا و نجف همانند مدینه تلی از خاک بود و اگر به ما اجازه برای زیارت هم می دادند ما شاهد کمی خاک بودیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به میزبانی مسیر تردد نمازگزاران مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: وقتی ما 2 ساعت پیش از عراق وارد ایران شدیم در طول مسیر صحنه هایی را دیدم که نمونه های آن را در کربلا دیده بودم، آن اتفاق عظیم مردمی که هر ساله در اربعین حسینی توسط برادران و خواهران ایرانی رقم میخورد، افزود:  من با دیدن این صحنه های مردمی و حجم بالای زائران درخواستی از مسجد مقدس جمکران دارم که هر سال قبل از فرا رسیدن اربعین حسینی از علاقه مندان زیارت اربعین ثبت نام کنند و اسامی آنان را به ما بدهند چرا که ملت عراق منّت زوّار ایرانی اباعبدالله الحسین را دارد بطوریکه درب تمام خانه ها ی ما در کربلا، نجف و کاظمین برای پذیرایی باز است.
وی افزود: من از مسئولان مسجد مقدس جمکران می خواهم، این حرکت را انجام دهند چرا که ما نمی توانیم تحمل کنیم که زوّار امام حسین(ع) در کوچه ها سرگردان باشند و این در شایسته زوارّ حضرت نیست.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: امروز خون ما با هم مخلوط شده است و این برای ما بسیار ارزشمند می باشد.
انتهای پیام 313/17
 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha