جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فصلنامه «سلامت اجتماعی و اعتیاد

حوزه/ هفتمین شماره فصلنامه "سلامت اجتماعی و اعتیاد" از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» این نشریه در تازه ترین شماره خود هفت مقاله را ارائه داده است.

برخی از عناوین این شماره فصلنامه عبارتند از: «تأثیر مواد مخدر و روان‌گردان ‌ها بر امنیت اجتماعی»، علیرضا جزینی، «پيشگيري مبتني بر مدرسه؛ بهترين راهبرد براي پيشگيري از اعتياد»، بهنام بهراد، «بررسي اعتياد و ساير آسيب ها و انحراف هاي اجتماعي در حوادث و بلاياي طبيعي»، امير سلطاني نژاد، محمدرضا اناركي، مريم بلوردي، ندا اسماعيل پور عسكري، «اعتياد، خانواده و مداخله هاي خانواده محور»، حسن نوروزي، سيد جواد حسيني، محمود نجفي، «بررسي ج‍‍رايم سازمان يافته با تاكيد بر قاچاق مواد مخدر و راهكارهاي پيشگيرانه آن»، سعيد عليزاده قليلو، نيوشا قهرماني افشار، «مروري بر متغيرهاي گرايش زنان به سوء مصرف مواد مخدر و پيامدهاي آن»، ابراهيم قرباني.

«راهكار هاي ارتقاء مشاركت اجتماعي دانشجويان در پيشگيري از مصرف مواد مخدر و روان گردان ها»، عنوان مقاله ای از زهره موسوي است. در چکیده این نوشتار می خوانیم:

هدف از پژوهش حاضر شناسايي راهكار هاي ارتقاء مشاركت اجتماعي دانشجويان در پيشگيري از مصرف مواد مخدر و روان گردان بود. روش تحقيق حاضر كيفي مبتني بر روش دلفي است. 30 نفر از خبرگان واجد شرايط از بين اساتيد دانشكده هاي روان شناسي و علوم تربيتي، ادبيات و علوم اجتماعي، اقتصاد و علوم اداري و حقوق دانشگاه اصفهان در سال 1393 به عنوان نمونه آماري شناسايي و انتخاب شدند و در طي دو مرحله و از طريق پرسشنامه به شناسايي و اولويت بندي راهكار اساسي ارتقاء مشاركت اجتماعي دانشجويان در پيشگيري از مصرف مواد پرداخته شد.

طبق نتايج به دست آمده براساس نظر خبرگان براي دستيابي به هدف تحقيق، 40 راهكار ارائه و از بين آنها 10 راهكار اساسي اولويت بندي شدند كه در آن ها بر راهكارهاي افزايش دانش، توانايي و مهارت ها، اعتماد، همدلي، صميميت و حمايت، ترويج ارزش هاي فرهنگي، معنوي و ديني، همكاري، پيوند و تعلق، شأن و منزلت دانشجو و مساوات و برابري، گفتگو، تبادل نظر و نقد مسائل و آسيب هاي اجتماعي، يكپارچگي و مسئوليت پذيري اجتماعي، حساس سازي دانشجويان نسبت به سلامت جسمي و رواني يكديگر و الگوبرداري از رفتارهاي صحيح و ارزش گذاري به آنها در دانشجويان تاكيد شده است.

هفتمین شماره از فصلنامه "سلامت اجتماعی و اعتیاد"، در 176 صفحه در 1000نسخه منتشر شده است.

علاقه مندان جهت ارتباط با نشریه به نشانی: تهران، بزرگراه مدرس، خیابان شهید وحید دستگردی، خیابان نفت شمالی، نبش کوچه دوازدهم، پلاک 32، طبقه هفتم مراجعه نمایند و یا با تلفن: 22901231-021 تماس بگیرند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha