پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 380732
۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
هفته نامه افق حوزه

حوزه/ چهارصد و شصت و سومین شماره افق حوزه به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» نشریه «افق حوزه» در بخش هایی مانند؛ سرمقاله، اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

برخی از عناوین هفته نامه «افق حوزه» عبارتند از: « اهل ‌بیت علیهم السلام میدان انقلاب فرهنگی ‌اند»، «اختلاف شیعیان در عراق نگران‌کننده است»، «پرهیز از شتاب ‌زدگی و متهم نساختن دیگران به کج ‌فهمی، لازمه پژوهش است»، «اگر روحانی در تور سیاست دیگران بیفتد، نمی ‌تواند هدایت ‌گر سیاسی باشد»، «دانشنامه حضرت احمدبن موسی‌ علیه ‌السلام تهیه شود»، «خون شهدای مدافع حرم، ایران را به قدرت اول منطقه تبدیل کرده است»، «کینه ‌توزی ‌های حزبی و سیاسی دور از فرهنگ انتظار است»، «مسئولیت مجلس خبرگان حراست دقیق و همه جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام است»، «تأکید مرجعیت بر حل مشکلات مردم»، «امام زمان (عج) چگونه دین را از تحریف در زمان غیبت حفظ می کنند؟».

«راه های غلبه بر عصبانیت» عنوان درس اخلاق این شماره نشریه افق حوزه است که از سوی آیت الله حائری شیرازی بیان شده است. وی در این مبحث با ذکر مثالی می گوید: عصبانیت انسان مثل دیگی است که انسان آن را بار گذاشته و سررفته است؛ این جا انسان باید یکی از سه کار را انجام دهد؛ یا باید آتش زیر دیگ را کم کند؛ یا محتوی دیگ را کم کند و یا از دیگ بزرگ تر استفاده نماید.

ما باید کاری کنیم که این چیزهایی که در ذهنمان بزرگ جلوه کرده، کوچک دیده شود. برای این کار باید آسمان را نگاه کرد؛ وقتی انسان وسعت آسمان را دید، زمین در نظرش کوچک می شود. وقتی انسان ببیند زمین با همه وسعتش در مقابل آسمان چیزی نیست، به ضعف خودش پی می برد. ولی اگر انسان فقط زمین را دید، قضایا در ذهنش بزرگ می شود و اگر انسان فقط این مسایلِ کوچک را ببیند، ممکن است کارهای خطرناکی انجام دهد.

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز عبارتند از: «والدین الگویی نامناسب برای استفاده فرزندان از شبکه‌های اجتماعی مجازی»، «اعتیاد به فناوری در 50 درصد نوجوانان جهان»، «کودکان را با وعده ‌های دروغ گول نزنید!»، «غر زدن عمر همسران را کوتاه می‌ کند!»، «درمان فشار خون با آب آلبالو»، «10 روش صرفه جویی آب».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha