جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام خمینی

همایش بین المللی امام خمینی(ره) و امت اسلامی با حضور شخصیت ها و اندیشمندانی از جهان اسلام در هتل لاله تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین مقدم، رئیس ستاد خارجی ستاد ارتحال امام خمینی (ره) صبح امروز در همایش بین المللی امام خمینی(ره) و امت اسلامی که در محل هتل لاله تهران برگزار شد، با اشاره به انگیزه های برپایی این کنفرانس گفت: با توجه به رنج و زخمی که ما مسلمانان در پیکر خود لمس می کنیم و آتشی که از سوی دشمنان در منطقه برافروخته شده بر آن شدیم تا از نخبگان، فرزانگان و شخصیت های اثرگذار دنیای اسلام بخواهیم با حضور در این مراسم مسلمین دنیا را به آگاهی و روشنگری بیشتری رسانده و به سوی همگرایی و وحدت گام برداریم.

وی ادامه داد: زیر سایه بزرگداشت مقام شامخ امام خمینی(ره) می توانیم به وحدت و یکپارچگی نه در شعار بلکه در مرحله عمل بیاندیشم، راز و رمز اول تحقق وحدت این است که مطابق توصیه قرآن کریم تحمل  سعه صدر خود را افزون نماییم تا به حقیقت وحدت برسیم

حجت الاسلام مقدم افزود: اتحاد و یکپارچگی اراده جمعی می خواهد و می طلبد با جهل مبارزه کرده  و چراغ روشن بینی را برافروزیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر امروز نخبگان دنیای تشیع و تسنن حرکت نکرده و مردم را به آگاهی نرسانند تفرقه جان همه ما را نشانه رفته است لذا باید در برابر اندیشه های جاهلانه و متعصبانه بایستیم.

رئیس ستاد خارجی مراسم بزرگداشت ارتحال امام در پایان گفت: امام خمینی(ره) منادی وحدت بوده و به وحدت امت اسلام واقعا باور داشتند لذا ما می خواهیم در کنار اندیشه امام تمرین اخوت و برادری داشته باشیم.

گفتنی است : دراین کنفرانس که در هتل لاله تهران در حال برگزاری است ، شخصیت های جهان اسلام و اندیشمندانی از اهل تشیع و تسنن حضور دارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha