سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
علی اسلامی - خبرگان رهبری

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: قیام خونین پانزدهم خرداد، قیام تاریخی برای خدا و شکستن ظلمت ناشی از استبداد پهلوی بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت تاریخی واقعه خونین پانزدهم خردادماه سال 42 ابراز داشت: در زمانه ای که ظلمت و تاریکی بر کشورهای اسلامی حاکم بود و خفقان و استبداد در این کشورها وجود داشت و سرمایه های مسلمین از سوی نظام کاپیتالیستی به یغما بُرده می شد ، امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه بزرگ و دردشناس وارد عرصه مبارزه شد و ملت ما و دیگر ملت ها را به قیام علیه مستکبرین و مستبدین فرا خواند.

وی افزود: در حقیقت بیش از نیم قرن پیش، بزرگمردی از حوزه علمیه قم نهضت خود را آغاز کرد که از همان ابتدا ، عمق ظلم و ستم مستکبران و شیاطین عالم را فهمیده بود و از این رو با شعار مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسراییل و مرگ بر دست نشاندگان داخلی آن ها، فریاد خود را به گوش جهانیان رساند.

این استاد حوزه ادامه داد: در چنین شرایطی قیام خونین 15 خرداد رخ داد که قیام برای خدا و تلاش برای شکستن ظلمت هایی بود که بر جامعه ایرانی حکمفرما شده بود.

وی افزود: در این واقعه مهم تاریخی جمع زیادی از مردم به ندای حضرت امام (ره) لبیک گفته و کفن پوشان به صحنه آمدند اما رژیم دست نشانده پهلوی با حمایت اربابان آمریکایی خود قیام مردم را به شدت سرکوب کرد و امام راحل نیز پیش از آن دستگیر و زندانی و سپس تبعید شد.

عضو خبرگان رهبری همچنین بیان داشت: گرچه به لحاظ ظاهری این قیام سرکوب شد اما زمینه ساز قیام سراسری ملت و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 شد و سرنگوی نظام ستمشاهی را به ارمغان آورد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha