دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ابوترابی

حوزه/ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی رویارویی با استعمار و استکبار را پیام روشن 15 خرداد عنوان کرد و گفت: اگر امروز می‌بینیم اسلام در جهان جایگاه فاخر و ارزشمندی را به خود اختصاص داده به واسطه مقاومت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  محمدحسن ابوترابی‌فرد امروز در جمع راهپیمایان 15 خرداد شهرمقدس قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ، با اشاره به مهم‌ترین ویژگی 15 خرداد اظهارداشت: حضور مرجعی قدرتمند، تربیت یافته در حوزه علمیه فقیه‌پرور قم  از مهمترین ویژگی این قیام بود و امام (ره)برای مدیریت حیات سیاسی دنیای اسلام قیام کردند و در اندیشه‌‌ ایشان  جابه‌جایی قدرت نبود.

وی با بیان این که امام (ره) سعی داشتند تفکر انقلابی تمدن ساز را پایه ریزی کنند تا انقلاب های جهانی برای ظهور امام زمان(عج) تحقق پیدا کند و مسیر فرج هموار شود افزود: حضرت امام خمینی(ره) در اندیشه خلق یک تفکر، یک آرمان بلند و انقلابی تمدن‌ساز بود تا مسیر حرکتش در راستای حرکت نهضت جهانی حضرت ولی عصر (عج) طرح‌ریزی شود؛ آرمان امام تحقق عدالت در کره خاکی با مدیریت و رهبری امام عصر (عج) بود و برای تحقق این هدف الهی، جامعه اسلامی را به مبارزه با ظلم و استکبار و بسط عدل دعوت می‌کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  انسان جویای حق در پرتو مشعل پر فروغ عقل و خرد حرکت می کند و در مقابل هوس ها می ایستد، حضرت امام از آغاز جوانی در مقابل هوس ها ایستاده و در برابر عقل و خرد تسلیم بود؛ مکتب امام (ره) مکتب تسلیم بودن در برابر خداوند و زانو زدن در مقابل قرآن و عترت است.

امام(ره) نماد روشن دافعه و جاذبه

وی با تأکید بر اینکه حرکت امام خمینی(ره) بر دو اصل جاذبه و دافعه استوار بود، بیان کرد: این جاذبه و دافعه نشأت گرفته از جاذبه و دافعه‌ الهی بود و در ایستادگی در برابر هوا و هوس و تسلیم شدن در برابر عقل تجلی یافت.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌ با اشاره به اینکه جاذبه و دافعه از وجود انسان آغاز می‌شود، گفت: امام نماد روشن دافعه و جاذبه است، ایشان  طوری برخورد می‌کردند که بتواند همه انسان‌هایی که امکان جذب آنها فراهم است را جذب کنند و از سوی دیگر نماد دافعه‌ الهی بودند و همواره در برابر جبهه استکبار با مدیریت آمریکا که پرچمداری حرکت‌های شیطانی علیه ملت‌های مسلمان را بر عهده داشته، ایستادگی کردند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که  هنر امام ایستادن در برابر جبهه کفر نیست یادآورشد: هنر حضرت امام(ره) ایجاد موج عظیم و حرکت پویا در جهان اسلام برای رویارویی با نظام سلطه و استکبار است، مدیریت رهبر معظم انقلاب نیز در همین راستا و ادامه راه حضرت امام (ره)است؛ پیام 15 خرداد مقابله با استبداد داخلی و استعمار خارجی با رهبری فقیه عادل است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌ با تأکید بر اینکه امروز نیز دغدغه‌ مقام معظم رهبری ایستادگی در برابر استکبار جهانی و حمایت از مظلومین جهان است، بیان کرد: رهبر انقلاب اسلامی با قدرت، اقتدار و ارتقای فهم سیاسی دنیای اسلام، اندیشه امام را در کشورهایی همچون عراق، سوریه، بحرین، یمن و مصر مدیریت کرد و بر تداوم این راه تأکید دارد.

وی، رویارویی با استعمار و استکبار را پیام روشن 15 خرداد عنوان کرد و افزود: اگر امروز می‌بینیم اسلام در جهان جایگاه فاخر و ارزشمندی را به خود اختصاص داده به واسطه مقاومت اسلامی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویارویی مقاومت اسلامی با رژیم فاسد صهیونیستی، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بارها در صحنه‌های مختلف سیلی‌های محکمی از مقاومت اسلامی خورده است. امروز می‌بینیم فریاد بلند ملت یمن گوش زیاده‌خواهان را کر کرده است و وحشی‌گری سعودی‌ها آخرین راه در برابر مردمی است که فریادهایشان کاخ سعودی‌ها را لرزانده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به رسالت قوای سه گانه کشور اشاره کرد و بیان داشت: امروز دشمن با شبیخون فرهنگی به وسیله ماهواره ها و فضای مجازی دین، فرهنگ و تاریخ ایران را نشانه گرفته است، رسالت دولت و مجلس دعوت ملت به سوی دینداری و اخلاق است؛ یک ملت دیندار سبب اقتدار جامعه می شود.

سه عامل کلیدی قدرت ایران

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی قدرت ملت ایران را حاصل سه عامل کلیدی عنوان کرد و گفت: نخستین رکن اقتدار امروز جهان اسلام توجه ملت ایران به این سخن امام علی (ع) است که شاخص‌ترین فرد برای رهبری جهان اسلام فردی است که قدرت، توانایی، صلابت، تقوی و شجاعتش بیشتر از سایر افراد باشد و وظیفه مسلمانان است که در زمان غیبت امام معصوم(ع) چنین شخصی را برای هدایت و رهبری جامعه انتخاب کنند.

وی یادآور شد: رهبری انقلاب اسلامی مهم‌ترین رمز و عامل اقتدار ملت ایران است، همچنین دین داری و دین باوری از دیگر رموز اقتدار است و اگر امروز می‌بینیم ایران، بحرین، فلسطین و عراق در برابر جریان‌های نیابتی آمریکا با قدرت ایستاده‌اند به واسطه ایمان به خدا و وعده پیروزی بر مستکبران است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دنیای غرب با شبیخون فرهنگی ارزش‌های دینی مسلمانان را در سراسر دنیا هدف قرار داده است ابراز کرد: دینداری یکی از مهمترین رموز پیروزی و استقامت است و وحدت شیعیان و اهل سنت یکی از مصادیق دین‌داری است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، قدرت نظامی، اقتصادی و علمی را رکن سوم اقتدار عنوان کرد و گفت: قرآن کریم به ما تأکید می‌کند که به هر اندازه که توان دارید در خلق قدرت تلاش کنید تا در دل دشمنانتان رعب و وحشت بیافتد تا جرات نکنند به آب، خاک و آسمان شما تجاوز کنند.

وی افزود: امروز نظام سلطه فقط زبان قدرت را می‌فهمد و اگر ما در سایه رهبری و مدیریت مبتنی بر علم، دانش، ایمان و ابتکار عمل ایشان حرکت نمی‌کردیم نمی‌توانستیم از تحریم‌های دشمنان عبور کرده و امروز آنها را وادار کنیم که پای میز مذاکره نشسته و به دنبال تفاهم با ایران باشند.

عدم عزم جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:  قدرت اقتصادی از ارکان مهم اقتدار  است، اما  متأسفانه عزم جدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وجود ندارد.

وی افزود:  هزینه‌های جاری کشور از سال 90 تاکنون بیش از دو برابر شده که این موضوع با اقتصاد مقاومتی همسو نیست. صرفه جویی دولت و ملت باید در عمل تحقق یابد، چراکه این موضوع از ضروریات تحقق اقتصاد مقاومتی است، اما می‌بینیم در این موضوع عزمی جدی وجود ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: : باید در سه حوزه تحکیم جایگاه رهبری، تمسک به آموزه‌های دینی و افزایش اقتدار و قدرت دفاعی کشور تلاش کنیم تا به جایگاه مطلوب و مورد نظر نظام دست یابیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha