یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام  محمد چهل اخترانی

حوزه/ رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم از برگزاری جشنواره فرهنگی، مذهبی و ورزشی در ماه رمضان تا عید غدیر امسال در قم خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین سید محمد چهل اخترانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با ذکر این مطلب که شرافت رمضان، بین الادیانی است، افزود: صحف حضرت ابراهیم(ع) در شب اول، انجیل در شب ششم، تورات در شب دوازدهم، زبور در شب هجدهم و قرآن نیز در شب قدر ماه رمضان نازل شده است و این مساله بیانگر عظمت این ماه است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم با اشاره به اهمیت فعالیت های قرآنی در استان ها از طریق هیئات مذهبی گفت: در همین راستا شورای هیئات مذهبی برنامههای گوناگونی برای رشد و اعتلای فعالیتهای این هیئات‏ها برگزار می کند که از جمله آنها می‏توان به برگزاری جشنواره قرآنی، فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.

وی اظهارکرد: هم اکنون 500 هیئت رسمی ثبت شده، 400 هیئت در حسینه و مساجد و همچنین500 هیئت نوجوانان در قم فعالیت دارند که این جشنواره، محمل مناسبی برای به عرصه رساندن این قشر فرهیخته مذهبی است.

در ادامه محمدعلی بختیار زاده دبیر این شورا در بیان مباحث جزیی تر این جشنواره گفت: این برنامه از رمضان امسال تا عید غذیر در سه شاخه مذکور برگزار میشود که در بخش قرآنی، دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی  متکفل برگزاری برنامهها است.

وی اظهارکرد: در این راستا، مسابقات تلاوت، تفسیر و مفاهیم قرآنی در این جشنواره برگزار میشود که اصل مسابقات در دو بخش ابتدایی و مرحله نهایی برگزار میشود و مرحله نهایی آن تا عیدغدیر برگزار میشود.

دبیرشورای عالی هیئات مذهبی استان قم از برگزاری مسابقات احکام در این جشنواره خبرداد و افزود: اولین مرحله آزمون در روز 27 ماه رمضان آغاز و مرحله بعدی پس از ماه رمضان برگزار میشود و هیئاتی که بیشترین تعداد شرکت کننده را داشته باشند، مورد تقدیر واقع میشوند.

وی گفت: با همکاری اداره کل تربیت بدنی استان قم مسابقات ورزشی بین هیئتهای ورزشی به همین بهانه برگزار میشود که این مسابقات نیز تا عید غدیر ادامه خواهد داشت.

بختیارزاده اظهارکرد: برگزاری نمایشگاه هیئات مذهبی از مهمترین برنامههای این طرح است که 15 روز پیش از ماه محرم با حضور هیئتهای مذهبی برگزیده برگزار خواهد شد؛ در این نمایشگاه هیئتهای برتر استان بهترین خدمات یک ساله خود را به نمایشگاه عرضه میشود؛ در این نمایشگاه بهترین و فعالترین هیئات استانهای همجوار نیز شرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در همین جهت جشنواره فیلم کوتاه نیز با موضوعاتی چون آسیب شناسی عرصه مباحث فرهنگی و هیئتهای مذهبی و... ویژه هیئتها برگزا ر میشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha