چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید عبدالله قدمی - حوزه کرمانشاه

حوزه / مدیر مدرسه امام خمینی (ره) هرسین گفت: امروزه دنیا در خلأ معنوی و فکری قرار داشته و نیازمند ترویج مبانی قرآنی است

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه محفل انس با قرآن کریم به همت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان صحنه با حضوری قاریان برجسته و مطرح استانی در مسجد امام حسن (ع) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام سید عبدالله قدمی در این مراسم اظهار داشت: ماه رمضان به جهت نزول قرآن كريم، در ميان ماه های سال قمرى برترين ماه است و تمام كتب بزرگ آسمانى از جمله قرآن كريم، تورات، انجيل، زبور در اين ماه نازل شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین عنوان داشت: ماه رمضان ماه نزول قرآن، ماه خدا و ماه تزكيه و تهذيب است و قرآن در شب قدر كه در اين ماه قرار گرفته، در قلب پيامبر اكرم(ص) تجلی کرده است.

وی در ادامه افزود: بنابر بیانات رهبر معظم انقلاب برگزاری محافل انس با قرآن  که قاری آیاتی را تلاوت کند و مستمع با جان و دل بشنود باید رواج یابد، توصیه شده مسلمانان با تدبر در آیات قرآن و بهره‌گیری فکری و عملی از آن به رشد معنوی خود کمک کنند و با ترویج مباحث قرآنی خلأ معنوی در جامعه را از بین ببرند.

حجت الاسلام قدمی برپایی محافل انس با قرآن فرصتی مناسب در جهت انس بیشتر مؤمنین با قرآن است، ابراز داشت: امروزه دنیا در خلأ معنوی و فکری قرار دارد و به ترویج مبانی قرآنی نیازمند است؛ لذا اگر  رشحه ‌ای از رشحات قرآن با بیان متناسب امروز فرستاده شود، دل ‌ها جذب شده و رشد معنوی را در جامعه به همراه دارد.

این مسئول به لزوم توجه به اطعام نیازمندان در ماه بارک رمضان تأکید کرد و عنوان داشت: اطعام به نيازمندان موجب افزايش همبستگی ميان افراد جامعه می شود و همدلی و محبت را در ميان آن ها گسترش داده و زمينه های همكاری و تأليف قلوب را فراهم می آورد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha