شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله بشیر نجفی

حوزه / حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف در بیانیه ای از حکومت بحرین خواست تا از تصمیمات تنش بار خود در خصوص سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم عقب نشینی کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از شفقنا، حضرت آیت الله بشیر نجفی از مراجع نجف در بیانیه ای از حکومت بحرین خواست تا از تصمیمات تنش بار خود در خصوص سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم عقب نشینی کند.

ایشان تصریح کردند: با نگرانی شدید اقدام تنش بار و توجیه ناپذیر حکومت بحرین با شخصیت ها و ملت این کشور را که ماه رحمت و محبت و طاعت خداوند را فراموش کرده است، دریافت کردیم. اقدامی که قانع کننده و انعطاف پذیر نیست و در راستای ایجاد راه حل بحران بحرین با حکمت سازگاری ندارد چرا که این بحران بحرانی سیاسی حقوقی است و هیچ سنخیتی با مذهب و طایفه ندارد اما متاسفانه رویکرد حکومت بحرین، تبدیل این بحران به بحرانی طایفه ای و خشونتی سیستماتیک علیه ملت بحرین است که نه تنها پذیرفتنی نیست بلکه به نفع آینده، حکومت و هیچ کس دیگر نیز نمی باشد.

معظم له افزودند: علاوه بر این حق ملت بحرین است که از تلاش هایشان برای اصلاحات سیاسی و حقوقشان در زندگی و ماندن در کشور خود حمایت کنیم و اینکه نسبت به سلب تابعیت، تهدیدی آنها را متوجه نگردد. همین اقدامات را صدام در پیش گرفت اما ناکام ماند و ارتدادش برعلیه او شد و بر مردم پنهان نماند.

این مرجع عالیقدر شیعیان با اشاره به اینکه ما مخالف ظلم و ستم به حقوق اساسی انسان ها هستیم  و راه حلی غیر از گفتگو و مذاکره را کورکورانه می دانیم زیرا حقوق اساسی قابل تبدیل به جنایت های فردی نیست، از حکومت بحرین خواست تا از تصمیمات تنش بار خود بوِیژه در خصوص سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم عقب نشینی کند.

در بیانیه یاد شده همچنین آمده است: حکومت بحرین باید بداند که اهانت به رهبران عالی دینی فراتر از مرزهای کشور بحرین است؛ این حق صاحبان حقوق است که از خود و دستاوردهایشان صیانت کنند و در آن صورت مقصر تنها خود را سرزنش می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha