جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه مهاباد

حوزه/ امام جمعه موقت مهاباد گفت: مولای متقیان امام علی(ع) در شبی به شهادت رسیدند که از هزار ماه قمری بلندتر و بزرگ تر است و منشا از دست دادن امام علی(ع) عدم بصیرت، آگاهی و اخلاق بود.

ماموستا یحیی اسمعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به لیالی قدر و عظمت امام علی(ع) اظهار داشت: مولای متقیان در شبی به شهادت رسیدند که از هزار ماه قمری بلندتر و بزرگ تر است، با کمال تاسف خوارج در این شب بزرگترین ضربه به قلب اسلام زدند و مولای متقیان در این شب به دست ابن ملجم ضربت خوردند و در 21 رمضان به شهادت رسیدند، در آخرین لحظات نیز امام علی(ع) قرآن را زمزمه می‌کردند و زمانی که جان به جان آفرین تسلیم کرد فرمودند:« به خدای کعبه رستگار شدم».

وی با تاکید براینکه منشا از  دست دادن این ابر مرد بزرگ تاریخ عدم بصیرت، آگاهی و اخلاق بود، بیان داشت: مقام و شخصیت حضرت علی(ع) را در چند بعد باید خلاصه کرد و مقام این رادمرد بزرگ اسلام بر کسی پوشیده نیست،همانطور که یکی از شخصیت‌های تاریخ نویس معاصر اسلام شخصیت ایشان را در سه مورد بررسی کرده است.

امام جمعه موقت مهاباد تصریح کرد: اولی در بعد عبادت است بطوریکه در احوالات ایشان  در مسجد کوفه داریم که علی(ع) در محراب تکیه زده ناله و زجه می‌کشد و می‌فرماید:«خدایا در این نصف شب از بنده‌ات گذشت کن و بیامرز» و به دنیا می‌فرماید:« ای دنیا تو مثل مار سیاه خوش خط و خال، ظاهری فریبنده و ذاتی مسموم داری».

وی گفت: حاکمیت و عدالت بعد دیگر ایشان است؛ خوارج او را تکفیر کردند، جنگ راه انداختند و پیمان شکستند، اما امام علی(ع) مثل پدری دلسوز بود و به سپاهیان خود می‌فرمودند:« اسیران را نکشید و تحقیرشان نکنید و آن‌ها را کافر مپیندارید چرا که آن‌ها تنها بصیرت ندارند».

ماموستا اسمعیلی بیان کرد: بعد سوم قضاوت و عدالت امام علی(ع) بود و پیامبراکرم(ص) می‌فرمودند:« بهترین کسی که در خصوص قضاوت مهاردت داشته امام علی(ع) است».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha