پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه / یک روز پس از سخنرانی سید حسن نصر الله دربارۀ نبرد سرنوشت ساز سوریه، اخباری دربارۀ آغاز عملیاتی گسترده در شمال این کشور منتشر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، برخی منابع در حلب اعلام کرده اند که ارتش سوریه و همپیمانانش، بامداد شنبه، عملیات خود را برای محاصره عناصر مسلح در محله های شرقی حلب آغاز کرده اند. این حمله گسترده با هدف بیرون راندن کامل تروریست ها از شهر حلب آغاز شده است.

در همین حال، ستاد اطلاع رسانی جنگی، وابسته به ارتش سوریه، از کشته و زخمی شدن شماری از عناصر مسلح در حمله هوایی جنگنده های سوری به مواضع این عناصر در جاده کشتزارهای "الملاح"، جاده "الکاستیلو"، شهر "حریتان" و منطقه "اللیرمون" در ریف شمالی شهر حلب خبر داد.

برپایه این گزارش به نقل از العالم، نیروی هوایی و توپخانه ارتش سوریه مواضع و مکان های تجمع عناصر مسلح در محله "بنی زید" در شهر حلب را هم هدف قرار دادند که در نتیجۀ آن، عناصر مسلح بعد از تحمل تلفات زیاد مجبور به عقب نشینی شدند.

این اطلاعات همچنین حاکی است که نیروی هوایی روسیه و سوریه چند موضع "جبهه النصره" و "جنبش احرار الشام" را در روستای "تل مصیبین"، در ریف شمالی شهر حلب، بمباران کردند. این امر همزمان با حمله به مواضع عناصر مسلح در روستای "کفر جوم"، در ریف شرقی شهر حلب، روی داد.

این رویدادها چند ساعت بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان صورت گرفت. او تاکید کرد: نبرد در استان حلب در شمال سوریه نبرد راهبردی و بزرگ سوریه است.

دبیرکل حزب الله وعده افزایش شمار نیروهایش در این نبرد را داد و به طور تلویحی به تشدید عملیات در مرحله آینده اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha