یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام شوزب شیری- مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف

حوزه/ مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از وقف نامه ها به عنوان امانت و حق الناس نام برد و خواستار برخورد شدید قوه قضائیه با متصرفین موقوفات شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام شوزب شیری، امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، رتبه این استان را از نظر تعداد موقوفات در کشور در جایگاه پنجم عنوان کرد و گفت: بسیاری از موقوفات هنوز در تصرف برخی سازمان‌ها و افراد قرار دارد که باید از طریق مجاری قانونی، به این سازمان عودت داده شود.

وی، وجود اماکن متبرکه در هر شهر را نشان عمق اعتقادات مردم دانست و تصریح کرد : وجود امامزادگان در هر منطقه، حکایت از برخورداری آن منطقه از همه ابعاد امنیتی، اخلاقی و مزین به علم اهل بیت(ع) و رواج اعتقادات شیعیان است.

مدیر کل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از وقف نامه ها به عنوان امانت و حق الناس نام برد و از قوه قضائیه به خاطر احیای موقوفات و صدور احکام حفظ و حراست از موقوفات تشکر کرد.

حجت الاسلام شیری، علما را پیشتاز عرصه وقف در اسلام معرفی کرد و گفت:  آیت الله ناصری نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه یزد از بزرگ‌ترین واقفان روحانی کشور به شمار می روند  که بیش از 120 مغازه احیا شده، ده‌ها حوزه علمیه، مراکز دینی، دبیرستان‌ها، مراکز خیریه را در استان چهارمحال و بختیاری  (امام جمعه اسبق این استان)وقف کرده اند.

 ثبت 217وقف جدید در یزد

حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیر کل سابق اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این مراسم در خصوص عملکرد چهار سال گذشته خود اظهار کرد: در چهار سال گذشته 217 وقف جدید در استان  یزد، صدور احکام 440 پرونده به نفع موقوفات، صدور بیش از دو هزار و 572 سند مالکیت موقوفات، شرکت 17 هزار و 851 نفر در طرح تربیت حافظان قرآنی انجام شده است.

برپایه این گزارش، در این مراسم حجت الاسلام حسین زارع زاده به عنوان مدیر کل جدید اوقاف و امور خیریه استان یزد معرفی و از زحمات حجت الاسلام عادل قدردانی شد.

گفتنی است، استان یزد دارای 110 امامزاده و بقاع متبرکه است و سه هزار و 500 موقوفه استان یزد مربوط به عزاداری حضرت سید‌الشهدا (ع) است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha