چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کتاب شناخت كليسای كاتوليك

حوزه / آگاهی از ادیان، به ویژه آیین کاتولیک، بر وسعت و عمق جهان بینی انسان می افزاید و وی را به قوت های دین خود بیشتر واقف می کند.

 به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب ،شناخت كليسای كاتوليك اثرحجج اسلام جواد باغباني وعباس رسول زاده که از سوی انتشارات سمت و موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) منتشر شده، در همایش کتاب سال حوزه  در گروه علمی،کلام به عنوان اثر شایسته تحسین معرفی شد.

مسیحیت و اسلام از ادیان توحیدی و ابراهیمی هستند که متون مقدس هر دو دین، شامل پیام های مشترکی در موضوعات اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی است.

قرآن کریم، در آیه 64 سوره آل عمران، پیروان این ادیان را به تعامل با یکدیگر در توحید و خداپرستی فراخوانده است. بنیانگذار مسیحیت، حضرت عیسی(ع) از انبیای الهی بوده و قرآن کریم، در آیه 4 سوره بقره، ایمان به انبیای پیشین و کتب آنان را از نشانه های متقین دانسته است. بنابراین، رویارویی با شرک و الحاد در جهان امروز، از دغدغه های مشترک اسلام و مسیحیت است.

کلیسای کاتولیک، با پیروانی در حدود یک میلیارد نفر، بزرگ ترین جامعه مسیحی به شمار می آید. همچنا نکه در مقایسه با دو جامعه مسیحی ،ارتدکس و پروتستان، از قدمت بیشتری برخوردار است. بر این اساس، آگاهی از ادیان، به ویژه آیین کاتولیک، بر وسعت و عمق جهان بینی انسان می افزاید و وی را به قوتهای دین خود بیشتر واقف می کند.

کتاب حاضر، برای آشنایی با کلیسای کاتولیک، در سی و چهار درس تدوین شده که عناوین این در سها بدین شرح است:

پیشینه مسیحیت، بنیا نگذار مسیحیت، رسولان، پولس، کتاب مقدس، کلیسا، کلیسای کاتولیک، پدران کلیسا، وراهای کلیسایی، اعتقادنامه ها، هفت آیین مقدس، روزه، صدقات و قبله، دعا و زیارت، اعیاد و یادبودها، روحانیت و رهبری کلیسای کاتولیک، تثلیث، گناه و توبه در کلیسای کاتولیک، اخلاق مسیحی، حکمت و فلسفه مسیحی، هنر و کلیسای کاتولیک، عرفان و رهبانیت، عارفان و راهبان نام آور، عرفان و نظام های رهبانی، جنگ و خشونت در مسیحت، جنگ های صلیبی، کلیسای کاتولیک و تفتیش عقاید، کلیسای کاتولیک و اصلاحات، سکولاریسم و مدرنیسم، تبشیر، آخرت شناسی.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha