جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیوه ­های مقابله با آسیب ­های اجتماعی در فضای مجازی بررسی

حوزه / در راستای ارتقاء آگاهی ها و توانمندسازی گروه های مختلف‏، نشست آموزش تخصصی با موضوع «آسیب های اجتماعی در فضای مجازی و شیوه‌ های مقابله با آن» برگزار می شود.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین علی دارابی مدیر دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات با اعلام اینکه نشست­های تخصصی در حوزه آموزش در راستای ارتقاء آگاهی­ها و توانمندسازی گروه­های مختلف انجام می­ پذیرد، اظهارداشت: یکی از مسایل بسیار مهم که بخشی از مردم با آن مواجه هستند، موضوع آسیب­های اجتماعی است که شکل مجازی آن به مراتب مخاطرات
جدی­ تری را برای جامعه سبب می­گردد که لازم است علاوه بر آگاهی روشنگرانه پیرامون موضوع، راه­های پیشگیری از آن نیزبا هوشیاری لازم انجام پذیرد.

وی گفت: جایگاه آموزش در دو نگاه قابل تحلیل است، یکی از نگاه علمی و توانمندی دانش و ارتقاء مهارت مورد توجه است و از منظر دیگر با ارائه اطلاعاتی که در اختیار مخاطبان و فراگیران قرار می­گیرد، رویارویی با پدیده­های لحظه به لحظه فناوری نوین به عنوان چالش جدی زندگی امروز ما به حساب می­آید.

حجت الاسلام دارابی تصریح نمود: موضوع آسیب­های اجتماعی تا آنجا اهمیت دارد که باید با اشکال مختلف آن برخورد نمود و آمادگی مقابله با آن در همگان بوجود آید، زیرا حریم عمومی و خصوصی اشخاص مختلف در معرض خطر  جدی قرار گرفته است.

وی یادآور شد:  در حوزه پیشگیری از جرم و آسیب­های اجتماعی وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی پیشگیری فرهنگی و اجتماعی است که این مهم با نگاه آموزه­های دینی و بسط و گسترش اخلاق اسلامی انجام می­پذیرد. لذا یکی از آثار و برکات آموزش­های تخصصی و فرهنگی و اجتماعی نیز نگاه کنترلی و آگاهی بخشی است که ثمرات آن نیز در دراز مدت هویدا می­شود.

مدیر کل دفتر برنامه­ریزی آموزش­های تخصصی تأکید کرد: این دفتر مصصم است تا در ارتباط دو سویه و ایجاد مدیریت محیط تعاملی با مراکز آموزشی و حتی سازمان­ها و موسسات آموزشی متناسب با وظایف سازمان تبلیغات اسلامی‏، نشست­های آموزشی را با موضوعات مرتبط با مأموریت­های سازمانی با نگاه یادگیری و آگاهی بخش انجام دهد که در رویکرد جدید، ضمن تعامل با مرکز مقابله با آسیب­های اجتماعی نیروی انتظامی و موسسه فناوران توسعه امن ناجی مقرر گردید که نشست آموزشی، کارگاهی و مهارتی با عنوان« مقابله با آسیب­های فضای مجازی و شیوه­های مقابله با آن » ویژه اقشار تأثیرگذار و کارشناسان و آموزش­پذیران وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در شکل تخصصی برگزار گردد.

وی گفت: این نشست تخصصی در روز دوشنبه 18 مرداد ماه سالجاری با حضور استاد مدعو در ساختمان شماره 2 سازمان تبلیغات اسلامی (شهید نواب) برگزار می­گردد و حضور مدیران، کارشناسان، شبکه تبلیغی و سایر اقشار همکار سازمان به بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع و ایجاد افق­های روشنی در فراروی فعالیت­های جدید‏، منجر خواهد شد.

لازم به ذکر است نشست آموزشی فوق در روز دوشنبه ۱۸ مرداد ماه از ساعت ۱۰ صبح در ساختمان شهید نواب سازمان تبلیغات اسلامی واقع در خیابان حضرت ولی عصر (عجل‌الله‌فرجه)، نبش خیابان زرتشت ‎‎‎‎‎‎‎‎غربی، برگزار می گردد.‏

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha