چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین جعفر ناصری  متولی بنیاد علمی-فرهنگی هاد؛

حوزه/ حوزه، نیاز به کار فرهنگی عمیق، تربیت و پروش دارد و این همان تأکید بر نظام قرآنی پرورش در کنار آموزش است

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، «حجت الاسلام والمسلمین جعفر ناصری»، در مراسم آغاز سال تحصیلی96- 95ش مدرسه عالی فقه صاحب الزمان(عج) اصفهان که در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، با اشاره به تأثیرگذاری حوزه های علمیه بر سبک زندگی مردم در قرون گذشته، اظهار کرد: مروری بر تاریخ پیشین حوزه نشان می دهد که هیچ مرکزی همانند حوزه های علمیه در رشد مردم تأثیرگذار نبوده است.

وی افزود: مکتب امام جعفر صادق(ع)، به طلاب حوزه می آموزد که اخلاص، گام نخست در تأثیرگذاری مردم به شمار می آید.

تولیت بنیاد علمی- فرهنگی هاد طلبگی را سربازی امام زمان(عج) در مدیریت فرهنگی جامعه دانست و بیان کرد: طلاب، همانند بذری در دستان باغبان دین هستند که باید رشد کنند و شکوفا شوند و تا به رشد و شکوفایی نرسند، بهره ای نیز برای دیگران نخواهند داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری ادامه داد: قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) در نهایت ظرافت، علوم قرآنی را طبقه بندی کرده اند. این وظیفه عالمان دینی است تا این مفاهیم را استخراج و به مردم منتقل سازند.

وی اضافه نمود: طلاب حوزه های علمیه قدم به راهی گذاشته اند که حیات و روح را به آنها ارزانی می کند و هر شخصی به اندازه وسع و ظرفیت وجودی خویش از آن بهره می برد.

تولیت بنیاد هاد، با اشاره به عدم توفیق برخی از طلاب در مسیر خود، عنوان کرد: اگر طلبه ای در راه حیات روحانی خویش به بن بست رسد، مسئولیت آن بر عهده خویش است که نتوانسته است از این سفره پهن شده استفاده کند.

وی با بیان این که طلبگی، به شخص می آموزد که نخست خود را بسازد تا به ساختن دیگران بپردازد، ادامه داد: هر چند حضور در حوزه های علمیه، نیاز به جدیت و استقامت دارد تا بهره کافی از این فضا برده گردد.، اما نباید این فرمایش گهربار امام صادق(ع) را به فراموشی سپرد: "لیس العلم بکثره التعلم والتعلیم أنما هو نور یقذفه الله فی قلب من یشاء" علم، تنها با استمرار تعلیم و تعلم محقق نمی شود، بلکه علم، نوری است که خدا در قلب هر کس که بخواهد می افکند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری افزود: حوزه، نیاز به کار فرهنگی عمیق، تربیت و پروش دارد، این همان تأکید بر نظام قرآنی پرورش در کنار آموزش است "یزکیهم و یعلمهم الکتاب والحکمه".

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که در برهه ای از تاریخ قرار گرفتیم که رشد علمی و عملی را برای ما مهیا ساخته است و خادمان فرهنگی و علمی را در دسترس ما قرار داده است.

متولی بنیاد هاد، تأسیس مدرسه صاحب الزمان(عج) اصفهان را با عنایت حضرت بقیه الله(عج) و دغدغه های مرحوم آیت الله بهجت و آیت الله محمد ناصری دانست و تأکید کرد: از خداوند متعال درخواست می کنم که فصلی نو و مبارک در سال جدید تحصیلی برای طلاب این مدرسه علمیه رقم بخورد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha