پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدی رامشک

استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه استعدادهای انسان ها با تحصیل در مکتب انبیاء(ع) و ائمه اطهار(ع) رشد و تعالی می یابد، گفت: اگر انسان ها در این مکتب غنی پرورش یابند به مقامات عالی خواهند رسید و برای مثال یک زن در خانواده اگر اهل تقوا باشد، فرزندان و دیگر اعضای خانواده را به کمال و انسانیت می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران حجت الاسلام و المسلمین مهدی رامشک مؤسس و مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی قم و از اساتید حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه سجادیه خواهران تهران با اشاره به ضرورت علم آموزی که در آیات و روایات قرآن مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: هر چه انسان در طلب علم گام بردارد، کاری ارزشمند انجام داده و این علم آموزی نه تنها در این دنیا، بلکه در دنیای دیگر کارآمد خواهد بود.

وی ادامه داد: کسانی که دنبال علم و دانش نیستند، در دنیای عقبی نیز جاهل به معارف خواهند ماند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به روایت "المداد العلماء، افضل دماء شهدا" خاطر نشان کرد: خداوند برای دو دسته از انسان ها، یعنی جهادگران در راه خدا و همچنین علما، ارزش زیادی قائل است؛ چرا که شهداء با شهادت خود، محور کارها را باز میکنند اما هدفی که شهید برای آن به شهادت می رسد را عالم تعیین می کند.

حجت الاسلام و المسلمین رامشک خاطرنشان کرد: یکی از دعاهای صد در صد مستجاب در دنیا، طلب کمال و علم از خداوند است، چرا فلسفه خلق انسان و نبوت انبیاء الهی(ع)، رسیدن به کمال برای انسان ها است.

وی با بیان اینکه در این دنیا برخی انسان ها اهل علم، برخی دیگر از انسان ها اهل عمل، و برخی دیگر هم اهل علم و هم اهل عمل و در نهایت گروه آخر، نه اهل علم و نه اهل عمل هستند، گفت: از بین چهار هزار شاگرد امام صادق(ع)، بسیاری کاسب و بازاری و اهل عمل بودند و علم را نیز می آموختند.

مؤسس و مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی قم با بیان این که معیار سنجش انسان ها برای تعلیم، علم آنهاست، گفت: ابزار طلبگی برای خدا، و اعتلای کلمه الله نیز، قرآن و کلام معصومین(ع) است.

وی با بیان این که علم از 4جهت محدویت ندارد، گفت: از حیث زمان با اشاره به «اطلب علم من مسجد الی الله»، از بعد مکان با اشاره به «اطلب العلم ولو بسین»، از بعد طایفه، و همچنین از بعد جنسیت با اشاره به «اطلب العلم فریضه الی کل مسلمن و مسلمه»، علم محدودیتی ندارد؛ و لذا در هر شرایط، سن مکان و زمانی طلب علم برای ما شایسته است.

حجت الاسلام و المسلمین رامشک در پایان با اشاره به اینکه استعدادهای انسان ها با تحصیل در مکتب انبیاء(ع) و ائمه اطهار(ع) رشد و تعالی می یابد، خاطر نشان کرد: اگر انسان ها در این مکتب غنی پرورش یابند به مقامات عالی خواهند رسید؛ برای مثال یک زن در خانواده اگر اهل تقوا باشد، فرزندان و دیگر اعضای خانواده را به کمال و انسانیت می رساند.

313/34

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha