دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طبیعت

حوزه/ مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز گفت: ائمه معصومین(ع) تفریح و لذت های مباح و حلال را بسیار مهم دانسته، آن را پایه و اساس برای بخش های دیگر زندگی معرفی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام قاسم الهی صدر شیرازی، مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب در نشست اخلاقی طلاب این مدرسه با توجه به مسئله مهم بهداشت روان انسان ها در جامعه، اظهار داشت: یکی از کارهایی که در زندگی انسان واقعا حیاتی بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است، برخورداری انسان از امنیت و سلامت روان است.

وی افزود: اگر فرد از امنیت روانی محروم باشد زندگی برایش بی معنا خواهد شد، امنیت و سلامت روان به معنای داشتن روان عاری از ترس است.

استاد حوزه شیراز بیان کرد: بنابراین کسی از امنیت و سلامت روان برخوردار است که بتواند به دور از هر دغدغه و ترسی فعالیت روزمره خود را به خوبی انجام داده و با افراد خانواده و جامعه ارتباطی معقول و سالم برقرار نموده و از زندگی خود لذت ببرد.

حجت الاسلام الهی صدر شیرازی اظهار داشت: یکی از موارد بهداشت روانی شادی و تفریح سالم است؛ چرا که شادی و تفریح سالم از نیازهای مهم روحی انسان به شمار می آید.

وی اضافه کرد: بسیاری از انسان ها به دلیل مشغله و دغدغه های معیشتی از این بخش زندگی غافل اند، لذا مدیریت زمان می تواند انسان را در این امر حیاتی یاری دهد. اگر زمان مدیریت نشود و تمام وقت انسان صرف کسب درآمد و امرار معاش گردد، به دلیل یکنواختی زندگی نوعی سستی بر زندگی انسان حاکم شده و روح او را خسته می کند.

مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز خاط نشان کرد: امام رضا(ع) در اشاره به مدیریت زمان، توصیه ای کارگشا دارد و در بحارالانوار می فرماید تلاش کنید که وقت شما به چهار بخش تقسیم شود، بخشی به نیایش و خلوت با خدا، بخشی برای کسب معاش و تامین هزینه های زندگی و بخش دیگری از وقتتان در راه معاشرت و بخش دیگر راه به تفریح سالم و لذت های مباح و حلال اختصاص دهید.

وی گفت: جالب این است که امام رضا(ع) تفریح و لذت های حلال را بسیار مهم دانسته، آن را اساس بخش های دیگر زندگی معرفی کرده و می فرماید با همین تفریحات سالم می باشد که می توانید دیگر بخش های زندگیتان را مدیریت کنید.

مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز تاکید کرد: مزاح و شوخ طبعی تا زمانی پسندیده و قابل قبول است که به سبکی و دلقکی خود انسان و نیز به تمسخر و تحقیر دیگران منجر نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha