جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه اصفهان

حوزه / آیت الله العظمی مظاهری با بیان اینکه انتقال مکتب غنی شیعه به نسل آینده در حوزه های علمیه یک واجب عینی است گفتند: طلاب و روحانیون باید در راستای این امر مهم با توسل و توکل مجدانه بکوشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان ، حضرت آیت الله مظاهری، پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحییه سال تحصیلی جدید حوزه اصفهان که در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار شد اظهار کردند: شیعه از نظر احکام، اخلاق و اعتقادات بسیار غنی و والا است و مصداق کامل شجره طیبه قرآن است  لذا  واجب عینی است که روحانیت این مکتب غنی و دُرّ گران بها را  نسل به نسل آینده انتقال دهیم.

معظم له تصریح کردند: این انتقال مکتب غنی شیعه تنها با رابطه کامل با خداوند، با تقید به ظواهر شرع و جدیت حاصل می شود.

حضرت آیت الله مظاهری افزودند: علامه طباطبایی ختم تفسیر المیزان را شب 23 رمضان قرار داده است که این امر پیام مهمی برای طلاب و روحانیون دارد  که باید نسبت به مطالعه اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه با بیان خاطرات و آموزه هایی از اساتید بزرگ جهان تشیع نسبت به تعلیق کتب دینی همچون صاحب جواهر ، کفایه، و رسائل ابراز کردند: در شرایط فعلی درس خواندن و فراگیری علوم حوزوی با جدیت کامل بالاترین ثواب را دارد و واجب عینی است.

این استاد  اخلاق خطاب به طلاب و نوجوانان یادآور شدند: «نمی خواهم، نمی توانم و نمی شود» در تحصیل علوم حوزوی وجود ندارد ، باید در امر فقه سنتی و جواهری و کسب معارف اهل بیت(ع) و فراگیری علوم حوزوی از جمله اخلاق، اعتقادات و احکام کوشا باشیم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه عمل صالح فقط عبادت نیست و درس خواندن یکی از مصادق های والای عمل صالح هست گفتند: انتقال مکتب غنی تشیع به نسل آتی عمل صالحی است که تنها در سایه درس خواندن مجّدانه حاصل می شود.

انتهای پیام313/38

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha