یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آمار تولد

حوزه/ معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان قم گفت : قم در میان ۳۱ استان جایگاه هشتم از لحاظ آمار طلاق را دارد و با برنامه های تدوین شده به دنبال کاهش آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، محمد علی مکرمی امروز در نشست خبری که با موضوع گرامیداشت هفته دولت برگزار شد به گزارشی از فعالیت اداره کل ثبت اسناد استان قم پرداخت.

معاون اسناد هویتی ثبت اسناد استان گفت: براساس بند یک قانون ثبت احوال، جمع آوری و تهیه آمار انسانی کشور و انتشار آن در موضوع ازدواج، طلاق، فوت، صدور شناسنامه، کارت ملی و کارت هوشمند از رسالت های این اداره کل تعیین شده است.

 وی با بیان اینکه جمعیت استان براساس سرشماری در سال90 یک میلیون و 234 هزار و 832 نفر بوده افزود: نرخ رشد طبیعی جمعیت در سال94، 1و هفت دهم و نسبت به سال 93 افزایش داشته است.

مکرمی با بیان اینکه نرخ رشد­ ولادت در سال94 نسبت به 93 معادل 5 و شش دهم بوده و سال گذشته در هر ماه دو هزار و 221 نوزاد و روزانه73 نوزاد در استان به دنیا آمده، ابراز داشت: نرخ ثبت ولادت در استان قم 21.9 بوده که این آمار رتبه یازدهم را به قم اختصاص داده و از میانگین کشوری بیشتر است و از این تعداد 98 درصد ولادت در استان شهری و دو درصد روستایی بوده است.

معاون اسناد هویتی ثبت احوال استان قم  با بیان اینکه آمار ولادت کشور در سال 94، یک میلیون و 570 هزار و 219 مورد بوده است ، عنوان کرد: نرخ خام ولادت در کشور 19.8 است و آمار قانونی صدور شناسنامه 15 روز تا یکسال است.

مکرمی با بیان اینکه آمار ازدواج در سال 94  نزدیک به10 هزار و ششصد نفر بوده و نسبت به سال­93­، 3 و نیم درصد کاهش داشته و در روز 29 نفر با هم ازدواج کرده اند، گفت: نرخ ازدواج در­کشور­8­ و هفت دهم در کشور و از این میان 98 درصد کشوری و دو درصد روستایی است و میانگین سن ازدواج در مردان استان 27 و زنان 22 بوده است.

معاون اسناد هویتی ثبت احوال استان قم  با بیان اینکه دو هزار و 927 مورد طلاق در سال گذشته در قم ثبت شده  افزود: آمار طلاق سال گذشته نسبت به سال 93 نزدیک به 2.7 درصد معادل 80 مورد کاهش داشته که بر اساس این آمار هر ماه 244 مورد و در هر روز هشت مورد طلاق به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ ثبت طلاق استان قم در سال گذشته 2.4 درصد جمعیت بوده است، عنوان کرد: این آمار نسبت به سال 93 نزدیک به یک دهم کاهش داشته است، اما در این زمینه از نرخ کشوری آمار بالاتری داریم.

مکرمی عنوان کرد: بیشترین فراوانی طلاق به گروه سنی20 تا 24 سال در میان خانم‌ها و 25 تا 29 سال در میان آقایان و نزدیک به 19 درصد  طلاق  در استان میانگین سنی در مردان 33 سال و زنان 28 سال به وقوع پیوسته است.

وی با بیان این که نزدیک به 15 درصد طلاق‌های استان کمتر از یک سال بعد از ازدواج انجام شده است، اظهار داشت: 54 درصد زوجین کمتر از پنج سال از هم جدا شده اند.

 معاون اسناد هویتی اداره‌کل ثبت احوال استان با بیان این که گفته می شود استان قم رتبه سوم در ثبت آمار طلاق کشور را دارد، دروغ عنوان کرد و ابراز داشت:  قم در میان 31 استان جایگاه هشتم  از لحاظ آمار طلاق  را دارد و با برنامه های تدوین شده به دنبال کمتر کردن آن هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha