پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرکز رصد فتاوای تکفیری

حوزه/ مرکز رصد فتاوای تکفیری و عقائد افراطی مصر ضمن بیانیه ای نسبت به سوء استفاده گروه تروریستی داعش از فوتبال و سرباز گیری از طریق این ورزش هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، مرکز رصد فتاوای تکفیری و عقائد افراطی وابسته به دارالافتاء مصر ضمن بیانیه ای نسبت به سوء استفاده گروه تروریستی داعش از فوتبال و سرباز گیری از طریق این ورزش هشدار داد.

به گزارش این مرکز با وجود این که داعش بازی فوتبال را مصداق کار لهو و فتوا به حرمت آن داده است اما این گروه تروریستی در سیاست جدید خود برای جذب نیروی های مبارز به این ورزش و هواداران آن روی آورده اند و از محبوبیت فوتبال در بین جوانان برای جذب آنها سوء استفاده می کنند.

طبق بررسی های انجام شده، عملیات نیرو سازی از مساجد آغاز و افراد در آنجا شناسایی می شوند سپس در پی این افراد به ورزشگاه ها و زمین های بازی می روند و در این فضاها به دور از چشم ماموران امنیتی اقدام به جذب و صید آنها می کنند. سپس این نیروها به مزارع و منازل مخصوصی برده می شوند و در آنجا مسابقات فوتبال با هدف جذب افراد به گروه تروریستی برگزار می شود.

به گزارش مرکز رصد تکفیر داعش در حین تمرین فوتبال از کودکان می خواهد سرهای بریده شده را به جای توپ شوت کنند و به این وسیله روح وحشی گری و خشونت را در آن ها نهادینه می کند همچنین طبق بررسی های انجام شده اکثر طرفداران داعش در شبکه های اجتماعی از هواداران فوتبال می باشند.

این اقدام داعش که آن را المپیاد جهاد نامگذاری کره است در تناقض آشکار با فتوای آنها بر حرمت فوتبال و بر اساس سیاست هدف وسیله را توجیه می کند می باشد. و این در حالی است که داعش در یکی از اقدامات وحشایانه خود گروهی از ورزشکاران عراقی و سوری را به صورت دست جمعی به قتل رساند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha