یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دار الافتاء مصر

حوزه/ مرکز رصد فتاوای تکفیری اقدام گروه تروریستی داعش در سربریدن ۱۹ نفر از اهالی سوریه را در ایام عید قربان محکوم و تاکید کرد: این اعمال و جنایات با تمام ارزش ها و مبادی دینی و انسانی مخالف است.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، مرکز رصد فتاوای تکفیری و عقاید افراطی وابسته به دار الافتاء مصر اقدام گروه تروریستی داعش در سربریدن 19 نفر از اهالی سوریه را در ایام عید قربان محکوم و تاکید کرد این اعمال و جنایات با تمام ارزش ها و مبادی دینی و انسانی و آمورزه های تمام ادیان آسمانی منافات دارد.

این مرکز رصد در بیانیه امروز خود تصریح کرد: گروه تروریستی داعش از جمله خون ریز ترین گروه های تروریستی در طول تاریخ می باشد و در هیچ کجای تاریخ مانند داعش سراغ نداریم که این گونه خون و جان مردم بی گناه حلال شماره شود. اقدام داعش در سر بریدن 19 نفر از اهالی سوریه بهترین دلیل بر عدم حرمت خون و جان بی گناهان نزد این گروه تروریستی می باشد همچنین اکثر قربانیان آنها مسلمان و ساکنان مناطق تحت فرمان این گروه است که معنی آن این است که این تروریست ها در هر مکانی که مستقر شوند قتل و آدم کشی به آن جا می برند.

این مرکز افزورد: داعش اعتقاد دارد کشتار به سبک وحشیانه سبب استقرار حکومت و گردن نهادن مردم به آن ها از ترس می شود و طبق این فرمول عمل می کند این درحالی است که در تراث اسلامی هیچ دلیلی بر جواز استفاده از کشتار و خون ریزی و ترساندن مردم برای بیعت گرفتن و انتشار دین وجود ندارد. این اقدامات داعش بر خلاف آموزه های تمام ادیان آسمانی است چرا که ادیان به حفظ جان مردم توصیه داشته اند و شریعت اسلام کشتن یک نفر را مانند کشتن تمام بشر خوانده است. " من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فی الارض فکانما قتل الناس جمیعا" المائده 32

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha