شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام هادی صدیق

حوزه/ تولیت مدرسه باقرالعلوم(ع) فسا با تاکید بر پیروی همگان از ولایت و رهبری گفت: هرگونه جدایی از ولایت، موجب انحراف انسان و سقوط جوامع می شود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، حجت الاسلام هادی صدیق تولیت مدرسه باقرالعلوم(ع) شهرستان فسا درجمع طلاب این مدرسه اظهار داشت: تامل و اندیشه در واقعیت های موجود عالم نشان می دهد که هر متحرکی در مسیر حرکت خود در معرض خطر و در آستانه سقوط قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از این جهت به کنترل کننده ای نیاز دارد تا از سقوط نجات پیدا کند که نمونه ساده و محسوس آن وسایل های نقلیه ای مثل اتومبیل، موتور، دوچرخه است.

تولیت مدرسه باقرالعلوم(ع) فسا گفت: وسیله کنترل کننده باید متناسب و هماهنگ با قدرت و سرعت وسیله نقلیه و موقعیت مسیر آن باشد و چنان که ترمز اتومبیل ها با یکدیگر متفاوت است و هیچ کدام در جای غیر خود قابل استفاده نیست.

وی یادآور شد: انسان موجودی متحرک است که حیاتش حرکت او می باشد و در این مسیر مهلکه هایی وجود دارد که برای حرکت در آن مجبور به داشتن کنترل کننده و باز دارنده است.

استاد حوزه فارس با تاکید بر اینکه هرگونه جدایی از ولایت و ائمه اطهار انحراف است،  خاطر نشان کرد: رسول خدا(ص) در این مورد می فرماید که "تَمامُ التَّقْوى اَنْ تَتَعَلَّمَ ما جَهِلْتَ وَ تَعْمَلَ بِما عَلِمْتَ" تقوای کامل این است که آنچه نمی دانی بیاموزی و آنچه را می دانی بکار بگیری.

وی گفت: در مبانی اسلام، هر یک از عبادات نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر دارای اهمیت خاصی می باشند، ولی هیچ فقیهی فتوا به وجوب یا استجاب خاصی نسبت به توصیه در خطبه های نماز جمعه که همایش هفتگی مسلمانان است نداده است، در حالی که توصیه به تقوا در یک خطبه یا هر دو خطبه واجب دانسته شده است.

حجت الاسلام وا صدیق در جمع طلاب این حوزه با اشاره به روایت بیان کرد: تقوا عصاره و خلاصه انجام واجبات و ترک محرمات می باشد.

وی در پایان گفت: ائمه اطهار(ع) مصداق کامل و نمونه بارز علم تقوا و معیار ایمان هستند، بنابراین تعلق و وابستگی به آن نشانه ایمان و تقوا است، همانطوری که بیگانگی، بغض، کینه و عداوت با آنان، علامت کفر و نفاق و بیگانگی از ایمان و تقوا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha