جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
میثاق طلاب خوزستانی با حضرت صاحب العصر در مسجد مقدس جمکران

حوزه/ مسئول فرهنگی دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان گفت: طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان به‌منظور میثاق با حضرت صاحب العصر در مسجد مقدس جمکران حاضر شده و به مناجات خوانی و راز و نیاز با خداوند پرداختند.

حجت‌الاسلام عباس منصوری، مسئول فرهنگی دومین دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اجرای برنامه «میثاق طلاب جدیدالورود حوزه علمیه خوزستان با حضرت صاحب العصر»، اظهارداشت: این مراسم در راستای ارتقاء انگیزه و نشاط معنوی طلاب در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

وی به بیان بخش‌هایی از این برنامه پرداخت و بیان داشت: مناجات خوانی توسط یکی از اساتید، زیارت مسجد مقدس جمکران و اقامه نماز حضرت صاحب(عج) و گعده‌های طلبگی، گوشه‌ای از برنامه معنوی میثاق طلاب با امام زمان(عج) بود که خوشبختانه به نوعی شارژ کننده و انرژی دهنده دوباره آنان شد.

حجت‌الاسلام منصوری، با اشاره به اینکه طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند، تصریح کرد: منشأ تمام برکات مادی و معنوی امروز از ولایت حضرت حجت بوده و بدین دلیل لازم بود تا طلاب جدیدالورود را در مأمن و مأوای شیعیان حاضر کنیم.

مسئول فرهنگی دومین دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه خوزستان، با بیان این‌که هر طلاب هر مدرسه علمیه، یک سرگروه دارند، اظهارداشت: یکی از وظایف این سرگروه‌ها، بیان مطالب آموزنده و معرفتی برای طلاب در راستای تقویت روحیه اخلاقی آنان است که بنا به اعلام معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، این سرگروه‌ها باید در طول مدت‌زمان برگزاری دوره میثاق طلبگی طلاب را از جهات گوناگون بررسی و عرض یابی کنند.

وی در پایان، با اشاره به دیگر برنامه‌های معرفتی دوره میثاق طلبگی، گفت: زیارت روزانه حرم حضرت معصومه(س) و اجرای مراسم روضه‌خوانی و سینه‌زنی در یکی از صحن‌های این مکان مقدس، برگزاری جلسات اخلاق روزانه با بهره‌گیری از اساتید استانی و توزیع ارزاق معنوی هنگام اوقات فراغت طلاب، بخشی از برنامه‌های معرفتی طلاب جدیدالورود در دومین دوره میثاق طلبگی استان خوزستان است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha