یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جلسه

حوزه/ در نشست اخلاقی مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران غرب مازندرانT بر ضرورت توجه طلاب و روحانیون به اخلاق عملی در راستای الگو دهی به جامعه، تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام شاکریان، استاد اخلاق حوزه مازندران در نشست مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران غرب مازندران، در مدرسه الزهرا(س) کلاردشت، بیان کرد: کامل ترین افراد در ایمان کسانی هستند که در اخلاق از دیگران برترند؛  پیامبر اکرم (ص) نیز در وصایای خود به امام علی(ع) فرمودند که در محاسن اخلاق یک نوع خوبی و حُسن کافی نیست بر تو باد به همه صفات و اخلاق نیکو ، اگر حسن خلق پیدا نکنی غیر از خودت هیچ کس دیگری را ملامت نکن و تقصیر را به گردن دیگری نینداز.

وی با بیان این که ایمان یک امر نظری و قلبی است و جلوه ی ایمان و اخلاق که در رفتار تراوش می کند، افزود: هر چه اخلاق بیشتر به کمال برسد، ایمان هم به همان اندازه بالا می رود.

استاد حوزه مازندران اعلام کرد: وظیفه ما طلاب، هدایت و ساختن افراد می باشد؛ بنابراین باید دانست زمانی می توانیم منشأ اثر بود که از نظر ایمان و اخلاق الگوی دیگران باشیم؛ همان طور که یکی از علل موفقیت پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) به خاطر این بود که ایشان در اخلاق سر آمد بودند و قرآن کریم هم در این مورد می فرماید ای پیامبر اگر تو خشن بودی مردم از اطرافت متراکم  می شدند.

وی اظهار کرد: باید اول خودمان را بسازیم و این امر فقط با تدریس در حوزه امکان پذیر نیست و جهاد اکبر نیاز دارد؛ همچنین بدانیم که مدیر حوزه با مدیر و مدرس دانشگاه تفاوت دارد، چرا که آنها علوم روز را منتشر می کنند، ولی ما روحانیون، انسان ها را  می سازیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha