جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افق حوزه

حوزه/ چهارصدو هفتاد و هشتمین شماره هفته نامه "افق حوزه" به همراه ضمیمه «افق خانواده» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، هفته نامه "افق حوزه" در مباحثی چون: «در آیینه اخبار»، «بین الملل»، «درس اخلاق»، «فرزانگان»، «آثار ماندگار»، «رواق شهیدان»، «کرسی اجتهاد»، «فقه و زندگی»، «پرس ‌وجو» و «افق خانواده» به ارائۀ مطالب می پردازد.

برخی از عناوین در شماره جدید این نشریه عبارتند از: «اگر فاجعه منا را ببخشیم به آیندگان ظلم کرده‌ایم»، «"حوزه آزاد" از افتخارات مهم حوزه ‌های علمیه است»، «تجمع طلاب در حمایت از شیخ عیسی قاسم»، «چرا سحرخیز باشیم؟»، «جهان اسلام فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله حج کند»، «رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست ‌های کلی «خانواده» را ابلاغ کردند»، «فقیه پروری مهم ترین مأموریت حوزه های علمیه است»، «شرایط ثبوت حد در شرب مسکر و فقاع»، «از اختلافات کم کرده و مردم را به خیرخواهی دعوت کنیم»، «استکبار توسط حکام مرتجع حرم های آل الله را نشانه رفته است».

* درس اخلاق آیت الله العظمی مظاهری

آیت الله العظمی مظاهری در درس اخلاق با عنوان " عظمت نماز در سیره معصومین‌ علیهم‌السلام" اظهار می دارند:

دو نکته مهم در آخرین وصیت پیامبر اکرم صلی ‌الله ‌علیه ‌وآله ‌وسلم مشاهده می ‌شود. اول، اهمیت به نماز؛ و دوم، خوش ‌رفتاری با زیردستان. در واقع پیامبر صلی ‌الله‌ علیه ‌وآله ‌وسلم قصد دارند با این وصیت، به مسلمانان بفهمانند که با دو بال رابطه با خداوند و رابطه با مردم، می ‌توان به‌‌ سوی سعادت و رستگاری صعود کرد.

همسران پیامبر اکرم صلی ‌الله ‌علیه ‌وآله ‌وسلم نقل می ‌کنند که وقتی مؤذن اذان می ‌گفت، آن حضرت به‌ اندازه ‌ای تلاطم‌‌ درونی پیدا می‌ کردند و تغییر حالت‌ می ‌دادند‌ که گویی ما‌ ایشان را نمی ‌شناختیم و آن حضرت نیز ما را نمی ‌دیدند. (عدةالداعی/152)

هم ‌چنین در تاریخ آمده‌ است‌:‌ امیرالمؤمنین علیه ‌السلام هنگام جنگ صفین، در حالی ‌که فرماندهی جنگ را بر عهده داشتند و در وسط میدان نبرد، از نماز غافل نبودند. حتی در «لیلة ‌‌الهریر» (یعنی «شب غرش»؛ ر.ک: مظهر حق/252) که شب سختی برای امیرالمؤمنین علیه ‌السلام و یاران ایشان بود نیز نماز شب ایشان ترک نشد و در صحنه نبرد، مرتب از نماز کمک می ‌گرفتند. (وسایل‌ الشیعه/4/246)

برخی از عناوین " افق خانواده" عبارتند از: «عید غدیر»، «چه کار کنیم که فضای مجازی کمتر وقت مان را بگیرد؟»، «استقلال طلبی کودک لجبازی نیست»، «طب ناب: روغن نارگیل، بهترین شوینده دهان».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha