پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع)

ساختمان جدید مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) با اشراف آیت‌الله جعفر سبحانی طی مراسمی با حضور نایب رئیس جامعه مدرسین در قم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» مراسم افتتاح ساختمان جدید مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) با اشراف حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز با حضور جمعی از مسؤولان استانی در سالن همایش‌های این مدرسه علمیه در قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان قم از تلاش گروه های تکفیری برای ترویج اسلام‌هراسی یاد کرد و گفت: در دوره‌های مختلف دشمنان اسلام برای نمایش چهره خشن از اسلام تلاش کرده‌اند اما به برکت چهره نورانی اهل بیت(ع) و تلاش‌های پیروان آنها تاکنون اهداف دشمن نتیجه‌بخش نبوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین  محمدتقی قندی به جایگاه عید غدیر در تاریخ اسلام اشاره کرد و ادامه داد: ابعاد مختلف غدیر باید به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان برای اقشار مختلف جامعه اسلامی تشریح شود.

همچنین دبیر هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی طی سخنانی از قم به عنوان پایتخت انقلاب اسلامی نام برد و تصریح کرد: برخی از مشکلات و ناهنجاری‌های شهر قم قابل بیان نیست چراکه آمارهای طلاق و اعتیاد مشکلاتی را برای مردم به دنبال داشته است و باید تلاش برای کاهش این ناهنجاری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

احمد امیرآبادی فراهانی فعالیت مراکز دینی و حوزوی در مناطق حاشیه شهر را راهکاری برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و عنوان کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند در کاهش ناهنجاری‌ها مشارکت مطلوبی داشته باشند چراکه آموزش طلاب در مدارس علمیه سبب تربیت مادران دینی و تقویت آموزه‌های دینی در میان خانواده‌ها می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم به عنوان دیگر سخنران این مراسم از پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف یاد کرد و گفت: دشمنی‌های استکبار با جهان اسلام تمام‌شدنی نیست و اکنون استکبار با استفاده از ابزار نوین برای تخریب نظام اسلامی و تغییر افکار جوانان نقشه‌های پلیدی را در دستور کار خود قرار داده است به همین علت مردم و خانواده‌ها باید نسبت به این تهدیدات آگاهی مطلوبی داشته باشند.

ولی‌الله بیاتی با بیان اینکه مراکز حوزوی و فرهنگی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی رسالت‌های مشخصی دارند، تصریح کرد: تربیت فرزندان در مراکز حوزوی ظرفیت‌های نظام اسلامی را در حوزه‌های مختلف تقویت می‌کند.

در ادامه این مراسم مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت دفاع مقدس توانسته در میان کشورهای مختلف دنیا جایگاه‌های برتر را به خود اختصاص دهد، گفت: تحقق تمدن اسلامی به عنوان یکی از اولویت‌های انقلاب و آرمان‌های امام راحل(ره) به صورت ویژه در دستور کار قرا گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی از نقش طلاب در انتقال آموزه‌های دینی به خارج از مرزهای نظام اسلامی یاد کرد و گفت: امیدواریم با فعالیت‌های خود بتوانیم بسترهای ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم.

همچنین دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه فعالیت در حوزه‌های علمیه را فرصتی برای طلاب دانست و گفت: طلاب باید از فرصت فراگیری علوم اهل بیت(ع) بهره‌برداری مطلوب را داشته باشند چراکه این فرصت همیشگی نیست؛ صاحب اصلی حوزه‌های علمیه امام زمان(ع) بوده و طلاب به عنوان سربازان ایشان باید در راستای تحقق اهداف دینی تلاش کنند تا مورد عنایت پیشوای دینی خود باشند.

آیت‌الله مرتضی مقتدایی فراگیری و انتقال آموزه‌های دینی به مردم را از رسالت‌های اصلی طلاب برشمرد و اظهار کرد: بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه باید انقلابی بمانند و در راستای پاسداری از ارزش‌های انقلابی جامعه تلاش کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha