جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارتباط عربستان با صهیونیست ها مایه ننگ اسلام

حوزه/ عبدالرشید شعیب: عربستان از سویی خود را نماینده و معرفی اسلام معرفی می کند و از سوی دیگر با دریافت کمک های تسلیحاتی از صهیونیستها و آمریکا به جان مسلمانان سوریه و عراق و یمن افتاده و آنها را تکفیر و قتل عام می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، چندی پیش گروهی از علما و شخصیت های دینی آفریقا ضمن سفر به جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با چهره های دینی و مراکز اسلامی کشور در نشست های تخصصی شرکت کردند و علاوه بر این از نزدیک با وضعیت اهل سنت ایران و فعالیت های آنها آشنا شدند. این شخصیت های دینی در گفتگو با خبرگزاری حوزه به بیان وضعیت مسلمانان کشور خود و نظریات خود در مورد مسائل مهم جهان اسلام پرداختند و فصل مشترک سخنان آنها نه بزرگ به تکفیر بود. در این قسمت، گفتگوی خبرنگار حوزه با دو شخصیت علمایی مالاوی را به خوانندگان محترم تقدیم می کنیم:

گفتگو با نماینده مفتی مالاوی

در ابتدا خودتان را برای ما معرفی کنید

سعد مگانگا از مالاوی، کارمند دولت هستم و در دفتر عباس قاسم مفتی مالاوی مشغول فعالیت هستم. ایشان از آنجا که سالخورده است نمی تواند از ملایو خارج شود و از این رو از من خواستند به نمایندگی از گفتگو با شخصیت های دینی آفریقا طرف ایشان به همراه برادرم عبدالرشید شعیب به ایران بیایم.

اسلام در مالاوی خوب است اما نیاز به اصلاح دارد، زیرا وهابی ها تلاش می کنند میان مسلمانان تفرقه ایجاد کنند. آنها هر چیزی را بدعت می دانند و رفتار و اندیشه آنها باعث می شود مردم مسلمان به جان هم بیفتند و با هم درگیر شوند و برخورد با آنها نیازمند قدرت و اتحاد است، چون متاسفانه فکر وهابی به سرعت منتشر می شود و این نشان می دهد آنها کار می کنند و از این رو ما هم باید کار و تلاش کنیم و با هم متحد باشیم تا مسلمانان متحد شوند. وهابی ها پول و قدرت دارند و ما می ترسیم مسلمانان مالاوی را فریب دهند. مسلمانان مالاوی مردمی ساده هستند که اطلاعات زیادی ندارند و هرکس به آنها چیزی بگوید و بگوید فلان کار بدعت است گمان می کنند او درست می گوید و باور می کنند.

 

- چه کسی از این تبلیغات وهابی ها حمایت می کند؟

شیوخ وهابی که به عربستان می روند و پول می گیرند و افکار خود را میان مردم منتشر می کنند و مردم هم از روی سادگی از آنها پیروی می کنند.

 

- وظیفه ما در این روزگار در مقابله با این تبلیغات گمراه کننده چیست؟

مشکلات زیادی وجود دارد. بیشتر مردم در مالاوی انسان های ساده ای هستند و همین باعث می شود از افکاری که وهابی ها مطرح می کنند پیروی کنند و به نظرم اگر کشوری مانند ایران بتواند در جهت نشر اسلام صحیح کمک کند به نظرم مفید خواهد بود.

 

- مردم از ارتباط میان جریان های تکفیری و اندیشه وهابی اطلاع دارند؟

نه مردم چیزی نمی دانند. در آنجا شیوخی وجود ندارد که به مردم اسلام صحیح را بیاموزند وخوب است که روحانونی از ایران و عراق و لبنان به آنجا بیایند و به مردم آموزش بدهند.

 

- آیا زمینه برای این تبلیغ وجود دارد؟

بله وجود دارد.

 

- ایران را در این روزها چگونه دیدید؟

ایران را کشوری پیشرفته دیدم که مردم خوب و مسلمانی دارد و من در اینجا نکات جدیدی درباره مذهب شیعه و مبانی آن یاد گرفتم.

 

گفتگو با استاد مرکز اسلامی اهل بیت(ع)

- در ابتدا خودتان را معرفی کنید

عبدالرشید شعیب از جمهوری مالاوی و از اساتید مرکز اسلامی اهل بیت(ع) در مالاوی هستم که به همراه شیخ سعد مگانگا به ایران آمده ام. ایشان هم به نمایندگی از مفتی مالاوی به ایران آمده؛ چرا که جناب مفتی به خاطر مشکلات پیری نتوانست به ایران بیاید و شیخ سعد مگانگا را به نمایندگی از خود به این سفر فرستاد و بنده هم دوست وهمراه ایشان هستم که در این سفر با ایشان همفکری می کنم، زیرا ایشان اطلاعات کمی درباره اهل بیت علیهم السلام دارد و از آنجا که مردم ایران از پیروان اهل بیت(ع) هستند، شیخ سعد به خاطر اینکه بنده اطلاعات بیشتری درباره اهل بیت(ع) دارم از من خواست وی را در این سفر همراهی کنم تا در برخی موارد با من مشورت کند.

 

- چند روز است که در ایران هستید؟

اکنون چهارمین روز است که در ایران هستیم و سفر ما هفت روز خواهد بود.

 

- اولین سفر شما به ایران است؟

بله اولین بار است. من در جمهور مالاوی درس خوانده ام و زبان عربی را هم در مالاوی از استاد خود یاد گرفته ام و اولین بار است از مالاوی به کشور خارجی سفر می کنم و الحمد الله زیر نظر اساتید و شیوخ خود که به در مالاوی حضور دارند به مذهب تشیع مشرف شدم و اکنون بیست سال است که به طلاب درس می دهم و برخی شاگردان خردسال من هم اکنون در قم درس می خوانند و گمان می کنم امسال فقط 18 طلبه را برای تحصیل به قم اعزام کرده ایم که همه از طلاب من هستند و اینجا درس می خوانند.

در مورد شیعیان مالاوی باید بگویم که تعداد ما در مقابل اهل سنت کم است. جمعیت مالاوی تقریبا 17 میلیون است که حدود یک چهارم این جمعیت شیعه هستند و باقی آنها اهل سنت هستند و برخی از این اهل سنت نیز پیرو محمد بن عبدالوهاب شده اند که توحید جدیدی دارد و متاسفانه برخی مسلمانان پاکستان و عربستان از او پیروی می کنند و صفوف مسلمانان را متشتت و پراکنده کرده اند که مایه تاسف است، اما به یاری خداوند متعال و برکت پیامبر، رفته رفته مردم دارند با این فرقه آشنا می شودند و پی می برند که وجود وهابی ها خطری جدی برای مسلمانان است.

 امروز کار برخی از وهابی ها به جایی رسیده که که خواندن دعا پس از نماز را تحریم می کنند و می گویند پیامبر(ص) چنین کاری نکرده و برخی از آنها هم می گویند احیاء شب قدر در ماه رمضان، بدعت و حرام است و چنین مذهب و نظریاتی خوب نیست. آنها علاوه بر این تمام مخالفان خود را تکفیر می کنند و آنها را کافر می دانند و این عجیب است و ما از خداوند متعال می خواهیم به جمهوری اسلامی ایران توفیق بدهد که همایش ها و دوره هایی علمی برای مسلمانان برگزار کندو از آنها حمایت کند تا افکار و اندیشه های صحیح اسلامی را در میان مسلمانان منتشر کند، زیرا امروز برخی افراطی های مورد حمایت غرب و صهیونیسم می خواهند اسلام را تخریب کنند.

 

- امروز می بینیم برخی ارتباطات میان مسئولان عربستان و صهیونیست ها عیان شده است. ارزیابی شما از این مسئله چیست؟

ارتباط مسئولان عربستان با صهیونیست ها برای اسلام خطرناک است، زیرا امروز عربستانی ها خود را نماینده و متولی اسلام معرفی می کنند، اما در عین حال افکاری را منتشر می کنند که افراطی و نادرست است و جنایاتی را انجام می دهند که شبیه جنایت های یهودیان است و در همین حال می بینیم همین مدعیان اسلام، به مسلمانان حمله می کنند و سر از تن آنها جدا می کنند و مخالفان خود را تکفیر می کنند و این کار خوب نیست.

کشوری به نام اسرائیل چند سال پیش وجود نداشت تا اینکه این یهودی ها از کشورهای دیگر به فلسطین آمدند و برخی زمین های فلسطین را خریدند و برخی زمین ها را غصب کردند تا اینکه ادعای تشکیل کشوری به نام اسرائیل را مطرح کردند و پس از آن به عربستان و حاکمان آن کمک های مالی کردند تا آنها را تایید کنند و از سوی دیگر میان مسلمانان هم دودستگی و اضطراب ایجاد کنند و مسلمانان را به جان هم بیندازند و اکنون هم مسئولان عربستان از آمریکا و اروپا کمک تسلیحاتی دریافت می کنند و با آن به مسلمانان سوریه و یمن حمله می کنند و بدین ترتیب مسلمانان به جان هم افتاده اند و این اتفاق خوبی نیست و از این رو تعامل مسئولان عربستان با صهیونیست ها مایه ننگ اسلام است و لازم است ما مسلمانان هوشیار و با بصیرت باشیم تا بتوانیم با چنین اقدامات ناشایستی مقابله کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha