پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین بر ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: حفظ نظام اسلامی مهمترین معروفی است که همه باید به آن توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام المسلمین علی عباسی، امروز در مراسم سوگواری در مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین، با تسلیت این ایام، به اهداف اصلی قیام سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و بیان داشت: در نهضت امام حسین (ع) و قیام عاشورا عوامل متعددی دخالت داشته که مهمترین آنها اقامه دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌باشد.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت:  حفظ نظام اسلامی مهمترین معروفی است که همه باید به آن توجه داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز از جهاد در راه خدا مهم تر، بوده و راه انبیاء شیوه صالحین موجب تقویت ایمان به خدا و آخرت و واجبی است که سایر واجبات با آن برپا می شود.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص مردم نسبت به یکدیگر نیست بلکه مردم نسبت به مردم، مردم نسبت به مسئولین و حکومت نسبت به مسئولین نیز مطرح می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به ترویج امر به معروف ونهی از منکر در جامعه اسلامی هم اشاره و اظهارکرد:  معروف همان مسئولیت پذیری و مبارزه با ظلم و طاغوت و ظلم ستیزی است و مهمترین رسالت نهضت حسینی سوق دادن مردم به این معروف ها است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان تصریح کرد: امروز وظیفه همه طلاب، تحصیل علم و استفاده بهینه از وقت در جهت خودسازی است.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha