سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی

حوزه / آیت الله مهدوی تصریح کرد: شیعه انقلابی در سلوک حسینی، رهبر شناس است، او می فهمد که رهبر ولایت خود را از خدا می گیرد و اگر مردم همراهی کنند ولایتش اعمال می شود و اگر هم همکاری نکند ولایتش لغو نمی شود، بلکه مردم ضرر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، امروز در جمع طلاب  و روحانیون، در اصفهان به تبیین اعتقاد به ولایت فقیه و بیان ویژگی های شیعه انقلابی پرداخت و گفت: شیعه انقلابی در سلوک حسینی، رهبر شناس است.

وی ولایت ذاتی را آن خدا دانست و در ادامه افزود: تنها پروردگار ولایت ذاتی دارد و دلیل آن هم خالقیت است، چون ما را خلق کرده است، صاحب و مالک ماست؛ در دنیا کسی که اختراعی می کند اختیار دارد با اختراع خود چه کند، با آنکه اختراع خلق نیست بلکه تالیف است.

عضو خبرگان رهبری به آیه 196 سوره اعراف اشاره کرد و ابراز داشت: آیا می توانیم خدایی که ولی ماست، برایش تکلیف مشخص کنیم که برای ما ولی قرار ندهد؟ خدای متعال به 124 هزار پیغمبر و خاصه 14 معصوم(ع) اختیار مالکیت داده است، این مالکیت به اصالت نیست، بلکه مالکیتی از جانب خداست؛ این اهدای ولایت است.

آیت الله مهدوی به واقعه کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: آنانی که ولایت را از جانب خدا می دانستند در کربلا پشست سر امام بودند، این مهم یکی از شاخص های شیعه است که بدانیم خداوند بعد از خود کسی را ولی ما قرار داده است؛ ولی فقیه نیز همین گونه از ولایت است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اهدای ولایت از جانب خداست و اعمال ولایت از جانب ولی است، اعمال به معنی بکارگیری است، حال کسانی که ولایت اهدا شده را قبول می کنند، ولایت را می پذیرند، خداوند ولی همه مردم است حال می خواهند قبول داشته باشند یا نداشته باشند، پذیرش ما تاثیری بر بود و نبود ولایت ندارد، مهم بکار گیری ولایت است.

وی یاد آور شد: در جریان کربلا کسانی را در رکاب امام(ع) می بینیم که ولایت را قبول کردند،  افرادی که کمی کمتر قبول داشتند شبانه فرار کردند و کسانی هم که قبول نداشتند در مقابل امام ایستادند، امروز هم همین گونه است، افرادی که جبهه ها را حفظ می کردند کسانی بودند که ولی فقیه را قبول داشتند، برخی نیز که کمی کوتاه آمده بودند، در خانه ها ماندند و پایین تر از آن در مقابل ولایت فقیه ایستادند.

وی به ظهور امام عصر (عج) اشاره کرد و گفت: در هنگام ظهور امام عصر(عج) هم  این گونه می شود، در جریان فتنه هم این بود، عده ای مقابل ولایت فقیه و نظام ایستادند، در مباحث متعددی این امر را شاهد بودیم، تبعیت از ولی فقیه آنجا مشخص می شود که اگر برخلاف میل من رفتار کرد من پشت امام بایستم.

آیت الله  مهدوی، زمان حال را زمان هوشیاری خواند و گفت: اگر زمان امام حسین(ع)، ولایت را می پذیرفتند، کربلا رخ نمی داد و غیبت امام زمان(عج) اتفاق نمی افتاد، امروز ما باید هوشیار باشیم.

وی خاطر نشان کرد: شیعه انقلابی در سلوک حسینی، رهبر شناس است، او می فهمد که رهبر ولایت خود را از خدا می گیرد و اگر مردم همراهی کنند ولایتش اعمال می شود و اگر هم همکاری نکند ولایتش لغو نمی شود، بلکه مردم ضرر خواهند کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha