جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام هاشمی آوج

حوزه/ نهضت حسینی به ما می‌آموزد که در صحنه‎های زندگی، حمایت‌ها، دوستی‌ها، دشمنی‌ها و موضع‎گیری‎ها بر اساس شناخت عمیق و بصیرت عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سیدضیاء الدین هاشمی، امام جمعه شهرستان آوج، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) این شهرستان، حضور مردم ولایتمدارو سوگوار سالار شهیدان در دهه اول ماه محرم را ستود و گفت: حضور مردم ولایتمدار در دهه اول ماه محرم و عزاداری برای سالار شهیدان و شهدای دشت نینوا نشان دهنده عشق وارادت بی نظیر به ائمه معصومین(ع) به خصوص سالار شهیدان بود.

امام جمعه شهرستان آوج با اشاره به درس های مهم عاشورا، گفت: از درسهای مهم عاشورا شناخت تکلیف دفاع از حق و مبارزه با باطل در هر جا و در هر زمان است و قیام امام حسین(ع) این درس را به ما داد که در برابر ظلم باید ایستاد.

وی ادامه داد:  نهضت حسینی به ما می‌آموزد که در صحنههای زندگی، حمایت‌ها، دوستی‌ها، دشمنی‌ها و موضع گیریها بر اساس شناخت عمیق و بصیرت عمل  کنیم.

حجت الاسلام هاشمی به مسئله مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی نیز اشاره و واظهارکرد:  شهدای کربلا برای احیای امر به معروف و نهی از منکر خون خود را پای این شجره طیبه ریختند.

تولیت حوزه علمیه شهرستان آوج در پایان گفت:  قیام امام‌حسین(ع) نماد ایستادگی، امربه‌ معروف و نهی از منکر و مقابله با ظلم و ستم و استبداد بود و هجرت امام(ع) برای نشر و ترویج دین و رفع ظلم و درس عدالت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha