جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه یزد، فعالیت های پایگاه "دین فطری" به عنوان سایتی برای عموم مردم ، طلاب و روحانیون با نگاهی جامع به عقاید دینی را تشریح کرد.

حجت الاسلام رضا دهقانی نژاد، معاون تهذیب حوزه علمیه یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دریزد؛ به یکی از وظایف طلاب در بحث اعتقادات دینی اشاره کرد و گفت: بحث اعتقادات دینی اهمیت بسیار دارد و اکنون هم بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از عدم آشنایی با اصول اعتقادی است.

وی ادامه داد: یکی از اساتید حوزه به نام حجت الاسلام والمسلمین سید هادی عظیمی که سابقه شاگردی علمای بزرگ را دارد، مجموعه ابحاثی را به عنوان «دین فطری» جمع آوری و سایتی نیز با عنوان «dinefetri.com» راه اندازی کردند.

معاون تهذیب حوزه علمیه یزد عنوان کرد: این استاد حوزه یکسری از اشتباهاتی که در اذهان وجود دارد را مانند فهم نادرست نسبت به بی نهایت و یا اعداد را تبیین می کنند و از راه پی بردن به عظمت آفرینش به عظمت خداوند پی می برند و سپس سلسه عقاید دینی را مطرح می کند که مباحث بسیار جذاب و تاثیر گذاری است.

وی به مطالب مورد نیاز طلاب در سایت دین فطری اشاره کرد و گفت: مطالب مورد نیاز طلاب در سایت، در بخش ویژه طلاب است که اگر شخصی مطالب ویژه طلاب را کامل بیاموزد توانایی ارائه آن را به عموم خواهد داشت. این دوره هم به سه مرحله تقسیم شده است، مرحله اول 24جلسه صوتی را باید گوش کند و در این مرحله استادی به او معرفی می شود سپس با گوش دادن به فایل ها، اهم مطالب را که حلقات اتصال و مربوط به ابحاث می باشد را یادداشت می کند و به استاد ارائه کرده و استاد نیز با تایید یادگیری کامل توسط طلاب ، اجازه فراگیری جلسه بعد داده می شود و تا 24مرحله به این شکل سپری شده و مرحله اول پایان می یابد.

حجت الاسلام دهقانی نژاد افزود: در مرحله نخست ارائه بحث است و در مرحله دوم طلبه ای که می خواهد به مباحث مسلط شود نیاز به مطالعات بیشتر در این زمینه دارد که اگر شخصی سئوال و شبه ای را از وی پرسید بتواند بخوبی پاسخ دهد، لذا در مرحله دوم یکسری کتاب ها و مطالب مورد نظر را به شخص معرفی می کنند و با پیشروی مرحله دوم با همان استاد مرحله اول ، طلبه مباحث را کامل فرا گرفته و می آموزد و می تواند به شبهات پاسخ دهد و در مرحله سوم ، کارآموزی است که فایل های فراگرفته را به موسسه ارائه می دهند و بطور کامل مباحث را می آموزند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ویدا IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    سلام ببخشید اگه یه نفر الحق باشه مسلمان شده باشه ودر حال حاظرشیعه باشه چرا نباید بتونه اونجوری که دوس داره با یه فرد مسلمان ازدواج کنه اخه توی دین الحق ها یه دختز سید حق نداره با حتی الحق ها نه بلکه باید سید الحق باشه خو تکلیف کسی که ایمان اورده چیه چرا باید اجبار باشه بالای پونصد دختر سید شاید هم بیشتر گرفتار هستند اما به ظاهر در دین الحق علی ،ع.را قبول دارند وهمه را محکوم به خفه خانی کرده اند مگه امام علی فرمایش نمیکنه اگر مسلمانی صدای فریاد همسایه....رانشنود مسلمان نیس به چه کسی باید بگیم کی پاسخگوهستش واقعا این جریان رو انتشار بدین