شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرشاد در مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع)

حوزه/ مشکلات امروز جامعه اسلامی به دلیل دوری از قرآن است؛ متأسفانه امروز به آن اندازه که به مسائل حاشیه ای علاقمند هستیم، با قرآن انس نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرشاد در مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) که در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت:‌ این امام همام در روایتی فرمود: «کسی که در غربت، من را زیارت کند و معرفت به ولایت و امامان معصوم(ع) داشته باشد، ثواب صد هزار حاجی به او در قیامت داده خواهد شد».  

سخنران این مراسم ابراز داشت: در روایتی دیگر از امام موسی کاظم(ع) آمده است: «هرکسی توفیق زیارت پسرم امام رضا(ع) را پیدا کند، ثواب هفتاد هزار حج مقبول را به او اده خواهد شد».

وی ابراز داشت: انسان برای عدم گمراهی باید خود را به ریسمان ائمه اطهار(ع) متصل کند؛ اگر انسان محب اهل بیت (ع) باشد؛ از دشمنان امامان معصوم(ع) دوری بجوید و دوستان آنها را دوست بدارد، اهل نجات اس

حجت الاسلام والمسلمین فرشاد با بیان این مطلب که محبت تنها به زبان نیست؛ بلکه مهم اجرای و روش ائمه معصومین(ع) در زندگی است، گفت: جامعه اسلامی برای موفقیت باید برنامه را از خاندان عصمت و طهارت(ع) گرفته و در زندگی به اجرا در بیاورد.

وی با بیان اینکه باید جامعه اسلامی  در عمل به دستورات دین به ائمه طاهرین(ع)  اقتدا کند، عنوان کرد: همه زندگی امام رضا(ع) نور و فضیلت است و آن امام همام انس عجیبی به قرآن داشت و لحظه ای خود را از کلام وحی جدا نمی دانست.

سخنران این مراسم اظهار داشت: مشکلات امروز جامعه اسلامی به دلیل دوری از قرآن است؛ متأسفانه امروز به آن اندازه که به مسائل حاشیه ای علاقمند هستیم، با قرآن انس نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین فرشاد در پایان تصریح کرد: انفاق و دستگیری از محرومین از دیگر سیره  عملی امام رضا(ع) است.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha