جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کرسی آزاد اندیشی

حوزه/ در کرسی آزاداندیشی با موضوع "شئونات طلبگی و روابط اجتماعی؛ همگرایی یا واگرایی" در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س)مازندران ، نقش الگویی طلاب مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، سمیه کلانتری، یکی از طلاب موافق همگرایی طلاب با جامعه، در این نشست اظهار داشت: طلبه باید با زمانه پیش رفته و به روز باشد و خود را جدای از جامعه نداند تا بتواند اثرگذاری بیشتری روی مخاطب خود داشته باشد.

کلانتری در پایان بیان داشت: طلاب باید با علومی دیگر مانند روانشناسی و همچنین ابزارهای جدید تکنولوژی آشنایی داشته باشند، تا در ارتباط با دیگران به خصوص در امر  تبلیغ، از آن  بهره ببرند.

خانم اکبری از طلاب مخالف همگرایی  هم گفت: طلبه نباید خود را جدا از جامعه بداند؛ البته این بدین معنی نیست که خود را همرنگ جماعت کند؛ بلکه باید همراه با جماعت بوده تا اثرگذاری مفید داشته باشد.

وی در ادامه اعلام کرد: پوشش هر طلبه به عنوان یک رسانه است و اگر مناسب شئونات طلبگی نباشد باعث بدبینی مردم می  شود؛ زیرا اصل در جذب مخاطب، قدرت بیان می باشد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به پیشرفت وسائل ارتباط جمعی تاکید کرد: طلاب باید توجه داشته باشند که اصل در تبلیغ حضور در مجالس مذهبی و گفتگوی چهره به چهره  با مردم  است و نباد تنها به استفاده از ابزارهایی چون فضای مجازی اکتفا نمود.

خانم نیکخواه استاد حوزه به عنوان داوراین کرسی گفت: کسی که تحصیل علوم دینی را انتخاب نموده و پرچم سربازی امام زمان (عج) را بر دوش گرفته، تکلیف سنگین تری  نسبت به دیگران دارد زیرا در جامعه به عنوان نماد دین شناخته شده و نقش الگویی خواهد داشت.

وی افزود: منظور تنها شخص طلبه نیست؛ زیرا اکثر مردم، نماد دین را در عمل یک روحانی دیده و نمی توانند این دو را از هم جدا کنند؛ لذا اگر اشتباهی صورت پذیرد، موجب دین­ گریزی می شود.

نیکخواه در ادامه بیان داشت: چیزی که در احکام اسلامی درمورد پوشش بانوان آمده عدم جلب توجه نامحرم است؛ بنابراین اگر استفاده از پوشش رنگی جلب توجه را به دنبال داشته باشد مورد تأیید نخواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مبلغ باید همانند حضرت رسول بیشتر از جاذبه های معنوی برای تبلیغ دین استفاده کند و تنها به جاذبه های ظاهری توجه نداشته باشد.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha