یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پیام تهدید به بمب‌گذاری در مسجد توستین

حوزه/ مسجد شهر توستین در ایالت کالیفرنیا، اعلام کرد که این مسجد و مرکز اسلامی، یک پیام صوتی تهدید به بمب‌گذاری دریافت کرده‌است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ocregister، اعضای جماعت اسلامی مسجد شهر توستین در ایالت کالیفرنیای آمریکا، روز گذشته اعلام کردند که این مسجد و مرکز اسلامی، پیام صوتی تهدید به بمب‌گذاری دریافت کرده‌است. مرکز اسلامی توستین این حادثه را به اداره پلیس این شهر گزارش داده است. در این پیام تهدید آمیز که منتشر شده، فردی با لهجه آشکار خاورمیانه‌ای صحبت از بمب‌گذاری می‌کند.

به گفته اداره پلیس توستین، این تماس تلفنی به صورت ناشناس انجام شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

حسام ایلوش، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در لوس آنجلس اعلام کرد که مساجد کالیفرنیای جنوبی در چند هفته گذشته پیام‌های تهدید آمیز مشابهی دریافت کرده‌اند.

آیلوش دراین زمینه گفت: هدف اصلی این تهدیدات، ایجاد ترس و وحشت در میان مردم است، و متاسفانه تا اندازه‌ای نیز موفق بوده‌اند زیرا هرگز نمی‌توان مطمئن بود که آیا این تهدیدات عملی می‌شوند یا خیر.

حالت آماده باش در مساجد کالیفرنیای جنوبی

وی افزود: بیشتر مساجد کالیفرنیای جنوبی در یک ماه گذشته و پس از اینکه پیام‌های تهدید‌آمیزی درباره «پاکسازی قومی»  دریافت کردند، در حالت آماده باش به سر می‌برند. و تهدید جدید علیه مسجد توستین نیز بایستی جدی تلقی شود. وقتی کسی تهدید به بمب‌گذاری می‌کند، این گفته با سخنرانی‌های نژادپرستانه و متعصبانه فرق دارد و یک تهدید حقیقی است.

آیلوش از اعضای مساجد آمریکا خواست دریافت چنین تهدیداتی را حتما گزارش دهند.

وی افزود: من فکر می‌کنم بیشتر مساجد اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که نادیده گرفتن و پنهان کردن چنین تهدیداتی پاسخ درست نیست. قطعا زندگی در سایه ترس پاسخ حل مشکلات نیست.

حوادث ضداسلامی در سرتاسر آمریکا مسلمانان را در فضای ارعاب فرو برده و جامعه مسلمانان جنوب کالیفرنیا بیش از همه در جو اسلام‌هراسی اسیر هستند.

در گزارشی مشابه، زور گذشته یک آمریکایی نژادپرست با استفاده از چاقو به یک نمازگزار در نزدیکی مسجدی در سیمی ولی در کالیفرنیا حمله کرده و او را راهی بیمارستان کرده بود.

وی درحالی که فریاد می‌زد «می‌خواهم یک مسلمان را بکشم» به نمازگرار حمله کرده و او را به ضرب چاقو مجروح کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha